Launch nieuwe smartphone zorgt voor veel werk verzekeraars

Statistici van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek hebben een opvallende waarneming gedaan. Het lijkt erop dat de introductie van een nieuwe en populaire smartphone zorgt voor een piek in het aantal verzekeringsclaims.

Apple iPhone 4 AAP

De claims in de categorieën inboedel en huiselektronica schoten door het dak na de introductie van populaire smartphones als de iPhone 3GS, Apple iPhone 4 en Samsung Galaxy S. Zo ging het aantal claims direct na de introductie van de iPhone 4 omhoog van 15 tot 20 duizend gevallen per maand naar zo’n 35.000 per maand.

Dat er ook echt een verband is, valt volgens statisticus Michel Bel niet te bewijzen: ”Een direct verband is er niet omdat verzekeraars niet registreren welk electronicaproduct een verzekerde claimt, maar opvallend is het zeker.”

De reden van dit hoge aantal claims heeft er waarschijnlijk vooral mee te maken dat moderne smartphones steeds fragieler worden. Een kleine val kan met een beetje pech al resulteren in een gebroken scherm en de software gaat regelmatig over de kop.

Bron: Nu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Samsung-Rules -

    @Martin… je maakt je eigen belachelijk!! Goed lezen en jezelf niet druk maken, de echte oplichters zijn de verzekerings maatschappijen zelf!!:Y

  2. Martin -

    Ja schrijven ook zie ik…
    Trouwens knap om aan iemands schrijven te zien dat hij/zij een oplichter is! Wat een talent, daar moet je wat mee gaan doen!

    Nou, kom knul. Eet je boterham op en dan naar school toe!

  3. Martin -

    Nou jij maakt nog eens wat mee in je leven zeg! Ervaren jongen ben jij hoor. Het soort jochies als jij zorgt ervoor dat iedere iPhone bezitter als oplichter wordt gezien. Maar ja, jij maakt het gelukkig vaak genoeg mee nietwaar?

    1. steve-vanm -

      Ikke wel:) En idd toen ik las dat jij een Iphone dacht ik ja das weer zo'n oplichter. Jonge lees ff goed, ik zeg toch niet dat iedere Iphone of Smartphone bezitter een oplichter is. Alleen dat ik het vaak genoeg meemaak. Lezen is ook een kunst;)

  4. Samsung-Rules -

    Over de reden dat de toestel fragiel zijn is bull!!
    De meeste mensen met een verzekering zijn er gewoon niet zuinig op en proberen de boel altijd wel 1 keer te tillen.. maak dit dagelijks mee!! Aan de andere kant is het goede handel voor de verzekeringen hoor.
    Alle verzekerings maatschappijen zijn rijk, want er zijn ook een hoop mensen die nooit iets hebben en gewoon betalen. Als alle lifiline klanten van de phonehouse morgen hun lifeline zouden beeindigen, dan gaat de phonehouse falliet!! Komt meer dan de helf inkomsten uit!!

    1. Martin -

      @Steve-vanM: wat een bullsh*t reactie. Ik heb een iPhone 4 met verzekering en kan je vertellen dat ik er dodelijk zuining op ben. Helaas heb ik nu een technisch defect en ja dan zul je aanspraak moeten doen op de verzekering.

      1. gwystyl2 -

        Voor een technisch defect kan je toch aanspraak maken op garantie? Die zou standaard 2 jaar moeten zijn voor producten die in de EU gekocht zijn, of ze nou door een Amerikaans bedrijf gemaakt worden of niet.
        Het verschil is dat je bij verzekering vaak een leentoestel krijgt en bij garantie niet; verder lijkt verzekering me meer voor onbedoelde schade aan de buitenkant (laten vallen op harde ondergrond of in een bak water/WC) of diefstal.

      2. Martin -

        Ja dat dacht ik ook. Nou dan moet je vooral bij TMobile zijn. Die doen niks en zeggen alleen maar dat je naar Proassist moet bellen.

      3. steve-vanm -

        Oh denk je echt dat het bullshit is. Maak het vaak genoeg mee hier in de winkel. Vaak genoeg merk ik dat gasten de verzekering proberen te tillen. En er zijn zeker ook mensen die voorzichtig zijn met hun toestel, ondanks hun verzekering (gelukkig maak ik dat ook genoeg mee). Maar jij zult het wel weten he:Y

  5. steve-vanm -

    ''Een direct verband is er niet omdat verzekeraars niet registreren welk electronicaproduct een verzekerde claimt, maar opvallend is het zeker."

    Zouden ze dat wel doen, zullen ze zien dat er wel degelijk een verband is.

  6. gwystyl2 -

    Het valt me mee dat ze niet uitgaan van het volgende:

    Persoon X wil graag de nieuwste smartphone, en zijn 'oude' gaat spontaan kapot of wordt gejat. –> Claimen, geld opstrijken en met een beetje bijbetalen heb je weer de nieuwste smartphone.

    Ik neem aan dat men dit soort gevallen wel goed in de gaten houdt, want hier zijn verzekeringen natuurlijk niet voor bedoeld.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via