Layar komt als winnaar uit de bus bij Vodafone Mobile Clicks 2009

Layar heeft afgelopen week tijdens Picnic 2009 de Vodafone Mobile Clicks-competitie van dit jaar gewonnen. De Nederlandse start-up won 75.000 euro met zijn mooie concept van een augmented reality browser.

Layar Android

Afgelopen week werd in Amsterdam Picnic 2009 gehouden en daarbij was onder andere de prijsuitreiking van de Vodafone Mobile Clicks-competitie van dit jaar, een wedstrijd voor mensen of bedrijven met een interessant online concept. De wedstrijd was met honderd deelnemers een succes. Uit deze deelnemers waren tussen april en september in vier verschillende voorrondes 6 finalisten geselecteerd. Voor de beste drie concepten was €150.000 euro prijzengeld gereserveerd en dit jaar waren dat opeenvolgend Layar, Mobypicture en Woobius. Layar haalde €75.000 binnen, Mobypicture werd verblijd met €50.000 en Woobius ging met €25.000 naar huis.

Layar, een succesvolle augmented reality browser voor Android en de iPhone, won dus de wedstrijd. De makers van het programma werden vooral beloond omdat ze op het goede moment met het goede concept de markt op zijn gegaan. “Iedereen had het over augmented reality, maar niemand had enig idee wat het is en daar waren jullie om iedereen te leren waar het goed voor is”. Dat waren zo ongeveer de woorden van Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland, tijdens de prijsuitreiking. Met het geld dat Layar heeft ontvangen kunnen ze weer even vooruit en we zijn er zeker van dat we nog meer gaan horen van het programma in de toekomst.

    “I am very pleased with this wonderful winner! It was an exciting competition and a close finish. We had many good candidates, both from the Netherlands and the United Kingdom. We are very proud that Vodafone Mobile Clicks has succeeded once again in stimulating so much talent and innovative ideas. That fits well with our company philosophy: a challenger company with entrepreneurial spirit. With Vodafone Mobile Clicks we empower young companies in the field of mobile Internet to further develop their innovative ideas and present them under optimal conditions to the customer, just as we do.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via