Lenovo en Huawei snoepen langzaam maar zeker marktaandeel af van Samsung en Apple

Volgens het IDC rukken langzaam maar zeker fabrikanten als Lenovo en Huawei op in de internationale smartphone-markt. Desondanks is Samsung nog steeds heer en meester op de internationale markt voor smartphones.

Het IDC heeft opnieuw becijferd wat de internationale afzet is van smartphones en normale telefoons in het eerste kwartaal van 2014 wereldwijd. Volgens de cijfers van het IDC zijn met namen Huawei en Lenovo de grote groeiers. Ook Samsung weet wat meer telefoons te verkopen en Apple blijft momenteel met een geringe groei zitten. Lenovo en Huawei weten nu beiden meer smartphones af te zetten wereldwijd dan fabrikant LG. In totaal wist Huawei 13.7 miljoen smartphones weg te zetten en Lenovo 12.9 miljoen. LG bleef steken op 12.3 miljoen slimme telefoons.

Samsung blijft desondanks heer en meester op deze markt met 85 miljoen verkochte smartphones. Een jaar geleden waren dat er nog 69.7 miljoen. Ook Apple doet nog steeds goede zaken met 43.7 miljoen verkochte telefoons. Opvallend is dat Samsung evenveel smartphones weet te verkopen als Apple, LG, Huawei en Lenovo bij elkaar opgeteld. Het marktaandeel van Samsung is dan ook 30.2 procent wereldwijd. Apple moet het doen met 15.5 procent.

Als we kijken naar de normale telefoons dan is ook Samsung hier heer en meester met 108.9 miljoen verkochte telefoons. Nokia doet het ook nog goed met 50.5 miljoen stuks. In totaal zijn er in het eerste kwartaal 281.5 miljoen smartphones verkocht wereldwijd. Een stijging van 28.6 procent in vergelijking tot Q1 2013.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via