LG erkent bootloop probleem G4

Sinds de LG G4 uit is, zijn er klachten over een bootloop-probleem. Het toestel start zichzelf in sommige situaties constant opnieuw op. LG heeft het probleem na bijna een jaar erkend en gaat de toestellen met het probleem repareren.

De klachten over de bootloop stapelden zich in de afgelopen maanden aardig op. Op forums en sociale platformen als YouTube zijn er veel gebruikers geweest die het probleem ondervonden. Toch liet LG nooit iets van zich horen. Android Authority besloot hierom contact te zoeken met de fabrikant en met succes, LG heeft gereageerd.

LG G4Ten eerste zegt LG dat het probleem al langer bekend was bij het bedrijf. Toch kon het probleem niet opgelost worden, het probleem zat namelijk niet in de software, maar in de hardware. Nu heeft LG het onderdeel dat verkeerd contact maakt gevonden. Alle klanten die het toestel niet bij een provider hebben gekocht kunnen het toestel gratis laten repareren. Klanten die hun G4 wél bij een provider hebben gekocht hebben een garantie bij de provider en niet bij de fabrikant volgens LG.

Het bootloop probleem komt niet voor bij alle toestellen, het betreft een oplage die één onderdeel anders heeft zitten. Als je het probleem hebt kun je contact zoeken met LG en het toestel zal dan gratis gerepareerd worden. Naast het bootloop probleem zijn er meer problemen waar de LG G4 mee kampt. Gebruikers klagen online over softwareproblemen met de splitscreen-modus en een wifi-logo dat blijft knipperen.

Op deze problemen heeft LG nog niet gereageerd. Deze problemen kunnen namelijk ook te maken hebben met de nieuwe software-update, die overigens nog niet in Nederland uit is. Hoogstwaarschijnlijk laat LG niet veel horen, maar gebeurt er achter de schermen wel wat aan de problemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Buisman -

    Hallo heb ook problemen met mijn lg g4.
    Aangeschaft bij Verlenging bij een abonnement van. T Mobile.
    Heb deze mobiel sinds 28 februari 2016.
    Na de upgrade naar Android 6.0
    Gaf deze Direct problemen met de vaste camera. App. En dan de eerste keer. Van de dag dat dit gebeurd bij het inschakelen van. De telefoon elke dag.
    Dan start hij opnieuw op.
    Ook andere apps zoals Internet bankieren, mail accounts of Facebook.
    Wordt heel snel warm bij laden.
    Terug gezet naar fabrieksinstellingen
    Weer hetzelfde probleem
    Bang voor reactie van t mobile wat ik op internet vind

  2. erwin -

    Afgelopen donderdag heeft mij lg g4 ook de bootloop problematiek gekregen. Ik was aan het werk en was net bezig mijn opdracht te versturen toen ging mijn lg g4 uit en ging niet meer aan. Ik baal echt ontzettend kan nu 2 weken niet werken.

  3. Stijn -

    Ik heb een paar maanden geleden te maken gehad met dit probleem op mij in Mei gekochte LG G4. Toestel deed helemaal niets meer. Kon op internet destijds niemand met het probleem vinden. Ik heb een slechte ervaring met de LG garantie service (mijn een dag oude Nexus 5 met touchscreen problemen had “opeens” waterschade, wat een duur grapje werd”). Daarom besloten om eerst een extern reperatie bedrijf te proberen. Ze hebben van alles geprobeerd. Van het moederbord vervangen tot de accu. Niets werkte echter. Maand geleden naar de klantenservice van LG gestuurd. Binnen 3 uur gemaakt. Hierdoor vermoed ik dat ze al een tijdje op de hoogte van het probleem zijn en het probleem al herkende. Vind het erg slecht dat LG nu pas haar klanten informeert, zeker omdat het om een high-end toestel gaat. Dit soort zaken horen zo snel mogelijk aan de kaart te worden gebracht.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via