LG geeft voor 892 miljoen dollar nieuwe aandelen uit om telefoontak nieuw leven in te blazen

Fabrikant LG heeft aangegeven dat het bedrijf nieuwe aandelen gaat uitgeven ter waarde van 892 miljoen dollar. Het bedrijf wil geld ophalen om de mobiele tak weer nieuw leven in te blazen.

Fabrikant LG heeft volgens het Financial Times een aandelenemissie belegd om zo geld op te halen voor de mobiele divisie. De fabrikant is van plan om in totaal 892 miljoen dollar op te halen om dit vervolgens in de noodlijdende mobiele tak te steken. Volgens LG is een grote verkoopknaller zoals Samsung’s Galaxy S2 uitgebleven bij de fabrikant en moet met deze nieuwe kapitaalinjectie het tij gekeerd worden. LG wil het geld gebruiken voor R&D, marketing en branding.

Aandeelhouders zijn minder tevreden met deze stap van de fabrikant. Het aandeel van LG had al te lijden onder de zwakke prestaties van het bedrijf, maar door deze nieuwe emissie is het aandeel plots 20 procent minder waard. In totaal worden er 19 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven door de fabrikant en beleggers vragen zich nu af of dit wel de juiste stap is aangezien het waardepapiertje van LG hierdoor nog erg weinig waard is. Daarnaast hebben beleggers al tijden geen dividend meer gekregen van de fabrikant.

Volgens analisten is het grootste probleem of LG wel voldoende kan strijden met diens concurrenten. Volgens deze specialisten heeft LG genoeg kapitaal en is het vooral een strategisch probleem.

Bron: FT

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters