LG komt met VIP Service voor haar Optimus 2X Speed

LG zal samen met de Optimus 2X Speed een service lanceren waarmee je betere service voor je smartphone krijgt. LG belooft kapotte smartphones binnen een etmaal te vervangen, bij jou aan huis.

LG Optimus 2X Speed

Dat ontdekte Mobile Cowboys eerder vandaag. Inmiddels heeft LG de dienst aan All About Phones bevestigd. Aanvankelijk zullen alleen consumenten met een Optimus 2X Speed, die wij eerder samen met TeamHWW bekeken, onder de dienst vallen. LG zal later bekijken of de dienst succesvol is en of hij voor meer telefoons beschikbaar gemaakt zal worden.

Je moet je binnen de eerste drie maanden dat je je toestel hebt aanmelden voor de dienst en vervolgens kun je het eerste jaar van de service gebruikmaken, zonder extra kosten. Als er een mankement is met je toestel dat niet door de helpdesk opgelost kan worden komt LG het toestel binnen 24 uur kosteloos halen en krijg je direct een nieuwe. Om je beter van dienst te kunnen zijn via de helpdesk heeft LG standaard een applicatie op de Optimus 2X Speed gezet, genaamd ‘Remote Call’. Daarmee kunnen medewerkers van de servicedesk desgewenst ‘inbellen’ op je toestel en je probleem zo op afstand oplossen.

Hiermee probeert LG het imago dat de toestellen van het bedrijf kwaliteitsproblemen hebben naast zich neerleggen. Vroegere toestellen van LG hadden nog weleens te maken met flinke problemen, maar die zouden nu opgelost moeten zijn. En als dat niet zo is, dan zal LG dus direct je toestel vervangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. ange -

    ik heb een vraagje ik heb een oude lg tostel waarop nog fotos op zitten hij gaat niet meer aan hij is stuk kan deze nog gemaakt worden wel tegen betaling hoor.

  2. Maya -

    Wat een k.t toestel. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hierin getrapt ben. Nooit meer een LG voor mij. Niet alleen wat telefoon betreft, maar alle spullen van LG gaan in de ban. LG belooft veel, maar komt helemaal niets na. De beloofde update naar 2.3 is er nog steeds niet. Het toestel heeft constant last van reboots, vastlopers, backlightbleeding enz. Leuk dat LG als eerste een dualcore gsm op de markt wilde zetten, maar de LG Optimus 2x (P990) is gewoon een wanproduct geworden.

    Ik vraag me af of de problemen we met een update te verhelpen zijn:S Ik heb het idee dat het toestel hardwarematig niet in orde is. De kennis van de VIP service reikt niet verder dan meneer we ruilen uw toestel om, om vervolgens een refurbished toestel van een andere klant te ontvangen. LG heeft op het ogenblik een cirkel van rebootende, vastlopende en niet goed werkende Optimus 2x toestellen gecreeerd. Klant A en B die allebei problemen met hun toestellen hebben sturen hun telefoon naar LG op, vervolgens stuurt LG het toestel van klant A naar klant B en het toestel van klant B naar klant A. Probleem voor LG weer tijdelijk opgelost:X

    Het is voor LG te hopen dat niet alle divisies van het bedrijf zo met garantie en met problemen omgaan, want dan gaat het echt niet goedkomen. Voor mij geen LG meer…

  3. whappy -

    Heb sinds een goede 2 maand nu de 2x speed. Maar heb er cker spijt van wat een kut toestel. Hij start op en eenigste wat ie doet is steeds opnieuw opstarten en verder kom ik niet. Dus ga morgen bellen naar lg en dan kijken hoe het gaat met de vip service. Maar voor mij in ieder geval geen lg phone weer het is en blijft rotzooi welke service ze ook bieden bam!!!!

  4. Deimo -

    LG VIP SERVICE, is de slechtste 24 uur service die er is! Ze werken samen met ProAssist. Ze kunnen de 24 uur service helemaal niet waar maken.
    LG en ProAssist geven elkaar de schuld, dat er niet voldoende toestellen op voorraad zijn.

    Ik zou door beide bedrijven teruggebeld worden, wat inmiddels al weer 5 dagen geleden is en heb nog steeds niets gehoord.

    Daarnaast bezorgt ProAssist niet in de weekenden, dus mocht je telefoon kapot gaan voor het weekend… dan heb je nog je toestel niet binnen 24 uur.

    Mijn conclusie: Hoe kunnen ze 24 uur service beloven, als ze geen toestellen hebben en niet leveren in het weekend!

    Om dan even op het volgende punt te komen, de desbetreffende versie van android!
    Ik citeer "UPGRADE NAAR LAATSTE ANDROID VERSIE
    Altijd de laatste software update
    beschikbaar via FOTA(FIRMWARE OVER THE AIR)"

    2.3 is al geruime tijd uit, al voor het toestel op de markt was.. dus hoe kunnen ze deze woorden gebruiken.
    Ze beloven van alles, maar tot nu toe maakt het bedrijf niets waar!

    LG staat voor mij als LOW GUARANTEE!

  5. Piet -

    We zullen zien?

    De servicedesk melde wel dat gingerbread 2.3 waarschijnljk af 16 mei beschikbaar komt.
    Ook daarbij geldt eerst zien?

  6. Piet -

    Dit is op zich een geweldige services, echter gezien de problemen die LG heeft met de optimus 2x is de voorraad met reserve toestel nu op. Gemelde storingen moeten wachten tot dat deze weer is aangevuld. Hoe lang dit kan gaan duren wordt niet gezegd.
    :X

  7. jantjee -

    Ik moet zeggen dat dit wel een ijzersterke service is van LG wat ongekend is in de markt. Maar goed, we willen natuurlijk wel meer dan mooie woorden zien.. er kan ook natuurlijk zoveel mis gaan met deze manier van service.

    Toch is het goed om te horen dat ze het initiatief nemen om zo'n aanbod te doen aan klanten, wat toch idd wat extra goodwill geeft op hen status.

    Met name het remote call klinkt erg interessant.. hoop dat andere fabrikanten voor hen high end modellen dit ook zouden kunnen aanbieden.. scheelt iig weer een hoop met reparatie gezeur met telecom retailers.

    1. stephanie -

      Ik heb mijn lg al een maand maar ik kan nergens vinden waar ik me kan registreren voor die vip service. Iemand tips? :S
      bvd. stephanie

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via