LG laat wit- en bruingoed door chat met smartphone aansturen

LG zal volgende week op de CES in Las Vegas laten zien hoe koelkasten, robotstofzuigers, koffiezetters en vaatwassers via een chat met een smartphone op afstand kunnen worden aangestuurd. Speciale commando’s hoeft de bezitter van de telefoon hier niet voor te leren.

LG laat wit- en bruingoed door chat met smartphone aansturen lg home chat

De ‘baas’ hoeft alleen maar een sms naar zijn huishouden te sturen om te vertellen dat hij een tijdje de deur uit is. De apparaten reageren met berichten: moeten we onszelf even een paar dagen in de zuinige stand zetten? Zal de stofzuiger ervoor zorgen dat de boel aan kant is vlak voor je weer terug bent? Bij een bevestigend antwoord van de eigenaar, doen de apparaten automatisch wat ze is opgedragen.

LG is erin geslaagd om normale taal te gebruiken in plaats van commando’s om op afstand de knop om te draaien. Natural Language Processing zogt ervoor dat de apparaten op een ‘natuurlijke’ wijze met hun baas communiceren, en berichten over de stand van zaken automatisch doorgeven aan de verbonden smartphone(s).

LG noemt deze uitvinding HomeChat service, en de producent vermeldt uitdrukkelijk dat de eigenaar van alle verbonden apparaten niets hoeft te leren om ze aan te sturen. Wasmachines, ovens, stofzuigers en koelkasten die met HomeChat service zijn toegerust, raden automatisch wat er wordt verlangd op basis van een chatbericht van hun eigenaar.

LG laat de werking van HomeChat zien tijdens de CES. All About Phones is straks in Las Vegas aanwezig om hier verslag van te doen.

Bron: Fonearena

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via