'LG verlegt zijn focus van smartphones naar tv's'

LG heeft naar verluidt haar strategie aangepast en heeft gekozen om meer in te zetten in haar tv-divisie. Ongeveer 10 procent van het personeel dat op smartphones zit, wordt overgeheveld naar de tv-divisie.

Het nieuws is afkomstig van ET News, een Koreaanse publicatie dat veel contacten heeft bij zowel Samsung als LG en veelal als eerste nieuws weet te melden rondom de twee bedrijven. Volgens de bron heeft LG besloten om zich meer te richten op divisies die wat veiliger zijn en minder gevoelig zijn voor de conjunctuur. Daarnaast zou de tv-divisie slechts één grote concurrent kennen en dat is Samsung. Om deze reden zou LG besloten hebben om haar pijlen te richten op de tv-divisie en de smartphone-divisie vooralsnog langzaam af te bouwen.

Volgens de bron zal ongeveer 10 procent van het personeel overgeheveld worden naar de tv-divisie van LG. LG zou de smartphone-markt te riskant vinden en de concurrentie zou er moordend zijn. LG zal niet uit de markt stappen, maar slechts minder in de divisie investeren. De topman van LG zou gezegd hebben dat de smartphonemarkt bijzonder belangrijk is voor LG, maar dat het bedrijf zich nu moet richten op winstgevendheid middels de tv-divise.

Ook analisten menen dat het erg lastig wordt voor LG om te blijven concurreren in de mobielemarkt. Inzetten op de tv-divisie en deze winstgevender maken is volgens de analisten de beste optie.

Update op 22/11/2013 om 12:30 uur:

LG heeft in een statement aangegeven dat het absoluut niet van plan is om haar koers te gaan verleggen van smartphones naar tv’s. De fabrikant laat weten dat de bron niet betrouwbaar is en de geruchten nergens op gebaseerd zijn.

LG G2 img 0963 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via