Linkedin komt met mobile versie van haar diensten

Linkedin heeft vandaag een mobiele versie van zijn social-networkingsite geïntroduceerd. De site is beschikbaar in zes talen en is primair bedoeld om het gebruik van de site makkelijker te maken en daardoor meer bezoekers te trekken.

De nieuwe mobiele dienst van de social-networkingsite is beschikbaar in het Chinees, Engels, Frans, Duits, Japans en Spaans. Meer talen zullen later worden toegevoegd. Brandon Duncan, verantwoordelijk voor de engineeringafdeling van Linkedin, verwacht dat de nieuwe dienst de komende maanden vele honderdduizenden gebruikers zal trekken. De mobiele Linkedin-versie is te vinden op m.linkedin.com.

De site bevat vooral features die weinig typewerk vereisen. Dit in tegenstelling tot concurrenten als Myspace en Facebook die een groot deel van de features van hun gewone site aan mobiele klanten aanbieden. Via de mobiele site is het onder meer mogelijk om nieuwe contacten uit te nodigen en informatie op te zoeken over mensen die ontmoet worden.

Uit eigen statistieken van Linkedin is gebleken dat de gewone versie van de site ruim 100.000 maal is geopend op een pda of mobiele telefoon de afgelopen maand. Met name een groot aantal iPhone-gebruikers is hier debet aan. Duncan is dan ook vol goede moed over de nieuwe dienst. Analist Jill Aldort is minder enthousiast. Zij meent dat het aantal mobiel internettende Amerikanen nog erg klein is. Wel ziet ze groeikansen buiten de VS in vooral Japan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via