Loyaliteit iPhonebezitters verdampt langzaam na presentatie iPhone 5

De loyaliteit van iPhonebezitters aan hun merk is verminderd sinds de presentatie van de iPhone 5. Minder iPhonebezitters dan vroeger zouden bij de keuze van een nieuw toestel weer een iPhone nemen, zo onderzocht Strategy Analytics.

iphone 5

Het Amerikaanse onderzoek meldt dat 88 procent van de iPhonebezitters weer een iPhone zou nemen, als ze aan een nieuw toestel toe zijn. Dat was vorig jaar nog 93 procent.

De vermindering in loyaliteit aan het merk Apple is wereldwijd ook te zien. Van de Europese iPhonebezitters is nog maar 75 procent van plan om een nieuwe iPhone te nemen, als hun huidige toestel aan vervanging toe is. Dat was vorig jaar nog 88 procent.

Een en ander reflecteert de sentimenten op de beurzen waar Apple is genoteerd. De beurskoers van Apple was vlak voor de presentatie van de iPhone 5 torenhoog, maar is weer gedaald sinds de nieuwe iPhone is gelanceerd.

In veel reviews van de iPhone 5 vinden de professionele beoordelaars van het toestel dat Apple te weinig innoveert. De iPhone 5 is meer van hetzelfde. Al die negatieve reviews leiden tot minder interesse van klanten in het nieuwe toestel.

Mensen die niet al te zeker waren van hun zaak bij een nieuwe aankoop, haken nu vaak af, signaleert een analist van Strategy Analytics. Deze twijfelaars geven in enquetes aan dat ze nu wel weer eens een ander telefoonmerk willen proberen.

Bron: Mashable

Doogee S55

Deze robuuste smartphone heb je nodig voor je wilde avonturen lees verder

De Motorola p30 mixt het beste van Apple en Huawei lees verder

Samsung Galaxy Note 9 S Pen

Vijf verschillen tussen de Samsung Galaxy Note 8 en Note 9 lees verder

Telekoopwijzer uitgelicht

Telekoopwijzer: de beste smartphones van deze zomer lees verder

Android P 9.0

Deze smartphones krijgen allemaal Android P lees verder

Wiko view 2

Wiko View 2 Review lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters