Marketinguitgaven lancering Galaxy S4 drukt de winst van Samsung

Uit de voorlopige cijfers van Samsung over het tweede kwartaal van 2013 blijkt dat de fabrikant veel meer aan marketing heeft uitgegeven dan eerder werd aangenomen. Hierdoor viel de winst lager uit dan analisten hadden verwacht.

Samsung heeft de voorlopige cijfers voor het tweede kwartaal van 2013 vrijgegeven. De fabrikant laat weten dat de omzet op 49.9 miljard dollar uit kwam in het tweede kwartaal. De winst bleef steken op 8.3 miljard dollar, daar waar analisten rekende op een winst van bijna 9 miljard dollar. Volgens analisten heeft Samsung veel meer geld uitgegeven aan de wereldwijde lancering van de Galaxy S4 dan eerder werd aangenomen. Deze marketinguitgaven drukte de winst in het afgelopen kwartaal, maar de verwachting is dat in het huidig kwartaal Samsung hiervan de vruchten zal gaan plukken.

De marketingkosten zullen in het derde kwartaal fors lager zijn, zo menen analisten. Daarnaast zal de verkoop van de Galaxy S4 in het derde kwartaal op stoom zijn gekomen en zal dit een direct invloed hebben op de omzet en de winst van de Koreaan. In vergelijking met een jaar eerder steeg de winst met 47 procent en in vergelijking met een kwartaal eerder 8.2 procent. Samsung hoopt dat haar merkvoorkeur dankzij de grote campagne voor de Galaxy S4 wereldwijd zal stijgen tot rond de 30 procent dit jaar.

De Samsung Galaxy S4 ging op 25 april de verkoop in wereldwijd. Het toestel is inmiddels 20 miljoen keer verscheept door de fabrikant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via