Marketinguitgaven lancering Galaxy S4 drukt de winst van Samsung

Uit de voorlopige cijfers van Samsung over het tweede kwartaal van 2013 blijkt dat de fabrikant veel meer aan marketing heeft uitgegeven dan eerder werd aangenomen. Hierdoor viel de winst lager uit dan analisten hadden verwacht.

Samsung heeft de voorlopige cijfers voor het tweede kwartaal van 2013 vrijgegeven. De fabrikant laat weten dat de omzet op 49.9 miljard dollar uit kwam in het tweede kwartaal. De winst bleef steken op 8.3 miljard dollar, daar waar analisten rekende op een winst van bijna 9 miljard dollar. Volgens analisten heeft Samsung veel meer geld uitgegeven aan de wereldwijde lancering van de Galaxy S4 dan eerder werd aangenomen. Deze marketinguitgaven drukte de winst in het afgelopen kwartaal, maar de verwachting is dat in het huidig kwartaal Samsung hiervan de vruchten zal gaan plukken.

De marketingkosten zullen in het derde kwartaal fors lager zijn, zo menen analisten. Daarnaast zal de verkoop van de Galaxy S4 in het derde kwartaal op stoom zijn gekomen en zal dit een direct invloed hebben op de omzet en de winst van de Koreaan. In vergelijking met een jaar eerder steeg de winst met 47 procent en in vergelijking met een kwartaal eerder 8.2 procent. Samsung hoopt dat haar merkvoorkeur dankzij de grote campagne voor de Galaxy S4 wereldwijd zal stijgen tot rond de 30 procent dit jaar.

De Samsung Galaxy S4 ging op 25 april de verkoop in wereldwijd. Het toestel is inmiddels 20 miljoen keer verscheept door de fabrikant.

Android P 9.0

Deze smartphones krijgen allemaal Android P lees verder

Telekoopwijzer video uitgelicht

Telekoopwijzer: dit zijn de beste high-endsmartphones van deze zomer lees verder

Officieel: Samsung Galaxy Note 9 wordt op 9 augustus onthuld lees verder

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

cybersecurity

Maak (geen) kennis met ZooPark: alle enge malware in één lees verder

Android Popsicle

Android P beta nu beschikbaar op 11 smartphones! (Sony, Nokia en meer) lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters