Marktaandeel Sim Only blijft groeien

Steeds meer Nederlanders bellen met Sim Only. Het gaat inmiddels om bijna de helft van alle mobiele aansluitingen: 47 procent. Een groei van zes procentpunten.

Marktaandeel Sim Only blijft groeien simkaart

Dit blijkt uit het Postpaid Mobile Insight-rapport van Telecompaper over het eerste kwartaal onder 20.000 consumenten. Twee van de drie Sim Only-consumenten hebben een abonnement, de andere 33 procent betaalt vooraf voor beltegoed.

Goedkopere providers zien hun marktaandeel groeien. Dit geldt voor bijvoorbeeld Tele2 en Hollandsnieuwe, terwijl KPN, Vodafone, T-Mobile en Hi hun marktaandeel zien dalen. Twee van de vijf Nederlanders met een abonnement zitten bij zogeheten ‘no frills’-aanbieders als Tele2 en Hollandsnieuwe.

Steeds meer Nederlanders schaffen hun telefoonabonnement inmiddels aan via internet. Het gaat inmiddels om de helft van alle smartphonebezitters die hun toestel ‘gratis’ bij een abonnement krijgen. 60 procent van de Sim Only-abonnementen worden via internet afgesloten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via