McDonald's bedenkt interactieve reclamecampagne die via je smartphone bediend kan worden

Fastfoodketen McDonald’s heeft in Zweden een advertentiecampagne ingezet waarbij je als voorbijganger uitgedaagd wordt om real time tegen een computer te gamen op het digitale billboard.

Iedereen die dat langer dan dertig seconden volhield kreeg een gratis snack bij de dichtstbijzijnde Mac. En daarmee hoopte McDonald’s spelers, maar ook omstanders naar de winkel te lokken.

Nou lijkt dat niet zoveel te maken te hebben met telefoons, maar dat heeft het zeker wel. Je kon namelijk meespelen door met je smartphone naar een bepaalde site te gaan. Via de GPS-module van je smartphone werd vervolgens geverifieerd of je in de buurt van een billboard was. Vervolgens werd verbinding gemaakt met het billboard en kon je je smartphone als controller voor de game gebruiken.

Een slimme reclamecampagne van de Amerikaanse keten, maar zeker ook een mooi voorbeeld van hoe men smartphones in de toekomst steeds meer zal gaan inzetten voor commerciële doeleinden.

Bron: TheNextWeb

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Google Home

Google onthult nieuwe functies Google Home lees verder

zakkenrollers

Pas op je smartphone: zes trucs van zakkenrollers en wat je er tegen doet lees verder

Groot nieuws: All About Phones gaat verder onder WANT lees verder

Pokémon Go paasevenement Eggstravaganza

Pokémon Go paasevenement Eggstravaganza levert 4x zoveel experience punten op lees verder

Apple Pippin

Dit werd ‘m niet: Pippin, de spelcomputer van Apple (1995) lees verder

Talki

Loes Milar, de vrouw die met haar nieuwe app mensen bij elkaar brengt lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters