Meer abonnees voor T-Mobile, maar omzet daalt

T-Mobile zal met gemengde gevoelens terugkijken op zijn kwartaalcijfers: het aantal abonnees nam opnieuw toe, maar de omzet van de provider daalde opnieuw.

T-Mobile wil 4G-snelheden van 150 Mbit en eind 2015 landelijke dekkingTen opzichte van vorig jaar kromp de omzet met 11,9 procent. De omzet is nu 319 miljoen euro. Ook de brutowinst daalde: met 17,7 procent tot 102 miljoen euro. Dat is overigens wel 16 procent meer winst ten opzichte van het eerste kwartaal.

Het goede nieuws voor T-Mobile is dat de provider in het afgelopen kwartaal er 32 duizend nieuwe abonnementen bij kreeg. Daarmee stijgt het abonneebestand van de Duitse provider alweer voor het vijfde kwartaal. In totaal zijn er in Nederland 2.857.000 abonnementen van T-Mobile actief, zo schrijft de provider in een persbericht.

De gemiddelde prijs die voor een T-Mobile-abonnement in Nederland wordt betaald is 25 euro. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 29 euro, wat deels de omzetdaling verklaart. Ook het aantal Prepaid-klanten daalt. In totaal hebben nu 814.000 mensen Prepaid van T-Mobile, wat een daling is van 29.000.

Ben

Dochterprovider Ben blijft ook stabiel draaien. Het klantenbestand van deze provider steeg ook voor het vijfde kwartaal op rij. Dit zit ‘m waarschijnlijk in scherpe prijzen die deze provider biedt, waardoor het zeker onder jongeren een populaire keuze is. Ook biedt Ben nu 4G-internetbundels aan, wat door T-Mobile ook gezien wordt als een reden.

CEO Mark Klein

Vertrekkend topman Mark Klein zegt het volgende over de kwartaalcijfers. “Ik ben zeer tevreden over de aanhoudende groei van ons postpaid klantenbestand”, zegt hij over de toename van T-Mobile-abonnees. “Deze is het resultaat van onze voortdurende focus op kwalitatieve (postpaid) klanten sinds begin vorig jaar. We schrijven deze groei toe aan de verbeterde netwerkperceptie, betere service en klatngerichte proposities.”

“Hoewel de EBITDA (brutowinst, red.) van T-Mobile in het tweede kwartaal nog achterligt op het niveau van 2015, zien we dat onze aanhoudende focus op de groei van ons postpaid-klantenbestand bijdraagt aan een stijgende trend van de EBITDA.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via