Mio en Navman worden één bedrijf

Mio en Navman, twee bekende merken in de wereld van draagbare navigatiesystemen, worden door moederbedrijf Mitac samengevoegd. Het merk Navman verdwijnt in Nederland.

De fusie komt niet helemaal als een verrassing, omdat Mitac International Corporation vorig jaar de activiteiten van Navman op het gebied van draagbare navigatie had overgenomen van diens eigenaar, Brunswick Corporation. Daarmee werd naast Mio ook Navman een dochterbedrijf van Mitac. Mitac brengt nu de twee merken samen, wat voor Nederland tot gevolg heeft dat de Navman-producten van de markt verdwijnen. Mio brengt vooral haar ervaring op het gebied van hardware in, Navman haar expertise op het gebied van software.

Na de fusie zal het merk Navman slechts blijven bestaan in een beperkt aantal markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Australië en Nieuw-Zeeland. Alle nieuwe producten op de Engelse markt zullen de naam Navman dragen, terwijl het bedrijf aanvankelijk zowel de Navman- als de Mio-producten zal aanbieden in Spanje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters