Mobiel adverteren wordt als positief ervaren

Uit onderzoek van een advertentie bedrijf blijkt gebruikers van mobiele telefoons advertenties op mobiele pagina’s niet hinderlijk vinden. De gebruikers zullen echter er wel steeds meer zien.

Advertentiebedrijf WebAds meldt naar aanleiding van onderzoek dat mobiel adverteren helemaal niet als hinderlijk wordt ervaren. 83 procent van de ondervraagden zegt er geen probleem mee te hebben terwijl 30 procent neutraal staat tegenover het fenomeen.

Het onderzoek was onderdeel van een mobile advertising pilot waarin WebAds, MoMac en Universal Media samenwerken. In dit project wordt het Microsoft Office 2007 pakket gepromoot via een speciale mobiele microsite. De hier getoonde promotiefilm werd meer dan gemiddeld gedownload door de mobiele internetters die deze campagne zagen. 8716 unieke bezoekers bezochten de microsite. 33 procent daarvan downloade het filmpje in de hoop een MS Office pakket te winnen

Bron: TeleCom Update Magazine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via