Mobiel Bankieren-app ING krijgt stembediening

De Mobiel Bankieren-app van ING krijgt binnenkort stembediening. Op die manier kun je al pratend tegen je telefoon geld overmaken. De stembediening voor de ING-app is vanaf half september beschikbaar.

Spraakgestuurd bellen is binnenkort mogelijk bij ING

Volgens ING is het de eerste bank in Europa met stembediening. Spraakassistent Inge is een alternatief voor je touchscreen, zodat je handsfree kunt bankieren. 1,9 miljoen mensen gebruiken nu de ING-app en gemiddeld loggen die mensen zes keer per week in. De bank vindt het belangrijk dat de app steeds beter wordt.

Spraakassistent Inge wordt in twee fases geïntroduceerd. Vanaf half september kun je met Inge je saldo opvragen of een betaalopdracht geven. Inloggen en autoriseren van betalingen gebeurt dan nog wel met je pincode. Later dit jaar kun je door middel van stemherkenning betalen en inloggen.

“De smartphone wordt in de komende jaren nog belangrijker voor consumenten”, denkt Max Mouwen, directeur Internet en Mobiel bij ING. “Daar spelen wij op in met onze innovaties, in nauwe samenwerking met onze klanten. Met Inge maken we het voor onze klanten op een nieuwe manier makkelijk om mobiel te bankieren.”

“Zo kun je bijvoorbeeld met je stem in de app het IBAN-nummer voorlezen in plaats van intypen, wat het doen van je bankzaken makkelijk maakt”, meent Mouwen. “Daarnaast wordt mobiel bankieren zo nog persoonlijker. Klanten kunnen met Inge praten en daarmee hun app bedienen. Dit voegt een menselijk gevoel toe aan deze functionele innovatie voor mobiel bankieren.”

Klanten mogen volgens ING zelf bepalen of ze gebruikmaken van alle opties van Inge. Via het instellingenmenu kunt je Inge aan- en uitzetten. Volgens ING is elke stem uniek en daardoor een veilig wachtwoord.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via