'Mobiel bellen is de grote financiële valkuil voor jongeren'

Woensdag is de campagne ‘Zonder Cash ben je nergens’ van start gegaan, deze campagne is gericht op jongeren. Het eerste thema van de campagne is mobiel bellen.

<p class=”text clearfix”>

zonder cash ben je nergens

De campagne ‘Zonder Cash ben je nergens’ is woensdag in Amstelveen gelanceerd door prinses Maxima en demissionair minister Donner van Sociale zaken en werkgelegenheid. De bedoeling is dat jongeren slimmer met geld om leren gaan, hierbij is mobiel bellen een groot thema.

Uit onderzoek van Wijzer in Geldzaken, bleek dat slechts 27% van de jongeren tussen 12 en 19 denkt zijn telefoonkosten in de hand te hebben. Bijna de helft gaat geregeld over het abonnement tarief heen, waarbij 33% echt veel te veel geld uitgeeft. Opvallend is dat 15% geen idee heeft van de hoogte van het bedrag dat ze maandelijks opmaken met bellen. Voor bijna de helft van de jongeren betalen de ouders de telefoonkosten. Hiermee wordt mobiel bellen één van de grootse financiële valkuilen voor de jongeren en nummer één thema in de campagne ‘Zonder Cash ben je nergens’.

Op de website van zonder cash ben je nergens kunnen jongeren een game spelen de CashBattle waarmee ze beltegoed kunnen winnen. Ook is er een tool waarmee jongeren hun belprofiel kunnen bepalen en persoonlijke tips kunnen krijgen, de CashCulator Mobiel. Deze tool is ontwikkeld in samenwerking met de consumentenbond en het Nibud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. tremor -

    Nou zeg, een site met een game en een calculator.
    Daar gaat de jeugd wat van leren.

    Zonder van de belastingcenten die dit gekost heeft. Als ze nu een goed idee gehad hadden.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via