Mobiele advertenties Nokia en RIM wel heel persoonlijk

Nokia en Blackberry-maker RIM gebruiken een nieuwe techniek in hun mobiele advertenties, waarbij ze bezitters van een ander merk telefoon onder hun neus wrijven dat het tijd wordt voor een nieuw toestel.

mobile adsDeze techniek onderzoekt welk toestel de telefoonbezitter heeft, en de advertentie wordt daar op afgestemd. Dit heet ‘intercept campaigning’. Het komt erop neer dat wordt gedetecteerd wat voor toestel een telefoonbezitter heeft.

Een voorbeeld. Een bezitter van de Motorola RAZR die op het web surft, krijgt Nokia-advertenties te zien met de tekst: “gebruik jij ├ęcht nog steeds een fliptelefoon?” En vervolgens wordt gesuggereerd om een moderner Nokia-toestel aan te schaffen.

RIM zou zich hier ook schuldig aan maken. Gebruikers van andere telefoonmerken wordt voorgehouden dat ze “het verschil eens moeten zien” met een Blackberry, maar ook gebruikers van een wat oudere Blackberry wordt een tekst voorgehouden waarmee RIM ze aanzet om een nieuwer toestel aan te schaffen “waarmee je meer kunt doen”.

Dit type advertenties is niet echt nieuw, maar in de mobiele wereld wel. Vooral met de nieuwe techniek die advertenties in staat stelt om precies vast te stellen met wat voor soort mobieltje het te maken heeft.

Naar verwachting zullen meer en meer smartphonegebruikers met dit soort advertenties te maken krijgen, want deze markt komt in 2011 behoorlijk op stoom. Het ligt in de verwachting dat ook gebruikers van een mobiel besturingssysteem gepersonaliseerde advertenties op zijn schermpje krijgt waarin wordt aangeraden om op een concurrerend besturingssysteem over te stappen. Voor de iPhone gebeurt dat al: een advertentiebedrijf heeft toegegeven dat het advertenties naar iPhones stuurt waarin wordt aangedrongen op een overstap naar een Android-mobieltje.

Bron: Phonedog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Microsoft kondigt nieuwe Nokia-telefoon aan lees verder

De toekomst van Virtual Reality – ADV lees verder

Ringing Bell Freedom 251

Freedom 251 in India te verkrijgen voor 3,58 euro lees verder

Microsoft lanceert Nokia 230 featurephone lees verder

Samsung kondigt nieuwe Galaxy Folder klaptelefoon aan lees verder

Ontwerpers zoeken geld voor ontwikkeling creditcardachtige telefoon lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters