Mobiele platformen goed voor 11 procent van online aankopen

Mobiele telefoons en tablets waren in de eerste helft van 2013 goed voor 11 procent van de online aankopen. Dit is een stijging van 67% ten opzichte van de tweede helft van 2012. Dat blijkt uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van branchorganisatie Thuiswinkel.org.

In de eerste helft van 2013 hebben 2,3 miljoen Nederlandse online aankopen gedaan door middel van een telefoon of tablet. In totaal waren deze gebruikers goed voor 12 mijloen online bestellingen met mobiele apparaten. Gemiddeld werd en er zo’n 239 euro per persoon besteed aan aankopen gedaan met mobiele telefoons en tablets.

De totale omzet behaald uit bestellingen vanaf mobiele platformen bedroeg zo’n 550 miljoen euro. Dit is een stijging van 67 procent ten opzichte van het voorgaande halfjaar. Tweederde van de aankopen werd vanaf een tablet gedaan en ruim 80 procent van de bestellingen werden vanuit huis gedaan.

Een gedeelte van de stijgende populariteit wordt aan iDEAL toegeschreven. iDEAL is verreweg het populairste betaalmiddel en het bedrijf laat dan ook in een reactie weten dat zij verwacht dat de komst van het nieuwe ‘iDEAL mobiel’ het mobiele shoppen nog populairder gaat maken de komende tijd. Thuiswinkel.org directeur Wijnand Jongen verwacht dat er in 2013 totaal rond de 1,3 miljard euro via mobiele apparaten gaat worden uitgegeven.

Bron: Thuiswinkel.org

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via