Mobiele tak van LG noteert eerste verliezen

De mobiele tak van LG heeft in het tweede kwartaal van 2010 een verlies gemaakt van ongeveer 101 miljoen dollar. LG wist te weinig smartphones de markt op te sturen waardoor de kosten hoger bleven dan de inkomsten voor de producent.

LG Optimus

LG heeft haar cijfers over het tweede kwartaal van 2010 openbaar gemaakt voor analisten. Uit de cijfers blijkt dat de producent een flink verlies heeft geleden op haar mobiele tak. Zo moest LG een verlies noteren van niet minder dan 101 miljoen dollar over het tweede kwartaal. Deze afschrijvingen komen doordat LG amper smartphones wist te introduceren terwijl de concurrenten in een veel hoger tempo slimme telefoons de markt op sturen. De marketinguitgave en ontwikkelkosten van LG bleven echter nagenoeg gelijk waardoor er meer geld uit het laatje ging dan dat er binnen kwam. De TV-divisie wist wel een stevige winst te incasseren en ook de overige bedrijfstakken hadden geen moeite om geld te verdienen. LG als geheel heeft dan ook een nette winst weten neer te zetten echter ging het aandeel toch met 4 procent onderuit door de slechte vooruitzichten voor de mobiele divisie.

De verwachting is dat LG richting het eind van dit jaar wel meer smartphones naar buiten zal gaan brengen maar dat dit te weinig zal gaan opbrengen. Analisten reken er ook pas op dat begin volgend jaar deze tak in de groene cijfers zal weten te komen.

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Smartphone batterij langer bruikbaar door verlagen processor snelheid

Deze smartphonemakers maken je toestel niet langzamer via updates lees verder

Samsung logo

Zeven dingen die je nog niet wist over Samsung lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters