Mobiele telefoniebranche heeft consument te veel verwend

Volgens de BelCompany topman Paul Vreeburg heeft de telecombranche in Nederland de consument te veel verwend. De sector probeert zich te profileren als zo goedkoop als het maar kan, echter is dan niet helemaal juist.

Tijdens een informele persbijeenkomst, op 21 mei in Amsterdam, gaf Paul Vreeburg, algemeen directeur van BelCompany, zijn visie op de huidige ontwikkelingen in de telecombranche. Zo ging hij ondermeer in op de beperkte kennis van de mogelijkheden van een mobiele telefoon bij de gemiddelde Nederlandse consument. Vreeburg lichtte ook een tipje op van een internationale primeur: “Begin juni gaat Nederland als één van de eersten landelijk en publiekelijke live met 10 televisiekanalen voor mobiele telefoons (DVB-H).” KPN zal de mobiele televisie onder andere via de winkels van BelCompany aan de man gaan brengen.

Volgens Paul Vreeburg, algemeen directeur van BelCompany, profileert de Nederlandse mobiele telefoniebranche zich momenteel te zeer als een sector waar het niet goedkoop genoeg kan. Een gratis mobiele telefoon, en daarbij in veel gevallen nog extra’s zoals een spelcomputer of navigatiesysteem, het kan niet gek genoeg. Dit heeft ertoe geleid dat de consument geen idee heeft wat de werkelijke waarde van een mobiele telefoon is. In tegenstelling tot landen waar men voor een toestel betaalt, belt en stuurt de Nederlandse consument met het hypermoderne toestel slechts sms-jes. Vreeburg: “Door nog sterker in te zetten op uitleg aan onze klanten hopen we mobiele telefonie op een hoger plan te brengen.”

Dit is volgens Vreeburg aan een aantal zaken te wijten. De consument krijgt het toestel gratis en weet dus niet wat een mobiele telefoon kost. Hij denkt bovendien dat het gebruik duur is. Daarnaast is het gebruik van bepaalde diensten nog te ingewikkeld voor veel consumenten. Paul Vreeburg: “De consument heeft geen idee wat een kwartier op het internet via de mobiele telefoon kost waardoor men dan dus maar besluit er helemaal geen gebruik van te maken. Inmiddels is dit tot steeds meer aanbieders van mobiele telefonie doorgedrongen. Zij bieden tegenwoordig dan ook nagenoeg allemaal mobiel internet aan tegen een flat fee. “

Bron: BelCompany

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via