Motorola: 'Droid 2 ontplofte niet in oor van klant'

Motorola ontkent dat een van zijn telefoons, de Droid 2 (hier Milestone 2), kan zijn ontploft in het oor van een klant. Die klant houdt vol dat het wel is gebeurd.

droid bloed

Eerder deze maand kwam via Fox News het bericht naar buiten dat Aron Embry, eigenaar van een Droid 2, tijdens het bellen een knal in zijn oor hoorde, en daarna onder het bloed zat. Het defecte, maar nog wel werkende mobieltje werd besmeurd met bloed op de televisie getoond. De man moest in het ziekenhuis een aantal hechtingen in zijn oor laten aanbrengen om het bloeden te stoppen.

Motorola zegde toe de kwestie te onderzoeken. En de fabrikant gelooft er niets van, zo blijkt uit hun onderzoek. Officieel verklaart de fabrikant nu dat er niets is ontploft, maar dat het glas waarschijnlijk was gebroken na een val van de telefoon. Embry had dat niet door en toen hij ermee ging bellen, sneed hij met de splinters in zijn oor. Aldus de verklaring van Motorola.Motorola heeft de telefoon geïnspecteerd en alleen enkele glasbreuken aan de bovenkant van het scherm van het toestel gezien. Een ontploffing is hoogst onwaarschijnlijk, vindt Motorola, anders waren er wel onderdelen naar buiten gesprongen en dat is niet te zien.

Motorola voert ook aan dat de telefoon na de gebeurtenis nog gewoon werkte. Als er iets was ontploft in het toestel, was dat absoluut niet meer het geval geweest, meldt een woordvoerder van het bedrijf.

Embry zei na de gebeurtenis dat hij een luide knal in zijn oor hoorde. Dat blijft onopgehelderd. Embry kondigde afgelopen maand ook aan dat hij een advocaat wilde inhuren om een schadeclaim in te dienen. Of die met deze uitleg door een rechter wordt toegewezen, is maar zeer de vraag. Amerikaanse bloggers zijn er al uit: Embry heeft zijn telefoon gewoon kapot laten vallen en probeert er een slaatje uit te slaan.

Bron: gearlog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. just--mike -

    Zwak hoor als je door het op deze manier geld en aandacht probeert te krijgen. En natuurlijk ook dom om te laten zien dat hij nog werkt.

    Sukkel.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via