MTV Mobile verder onder vlag van T-Mobile

MTV Mobile wordt niet opgeheven, waar het even naar leek, maar gaat vanaf 18 februari verder onder de vlag van T-Mobile. Viacom International Media Networks en T-Mobile Nederland hebben dat vandaag bekendgemaakt.

MTV Mobile

MTV Mobile was tot voor kort een merknaam van KPN, gericht op jongeren. Diezelfde activiteit wordt voortgezet onder de vlag van T-Mobile. MTV Mobile was een soort onderdeel van Hi. Klanten van MTV Mobile worden naar Hi overgezet.

MTV Mobile gaat vervolgens door als partner van T-Mobile en levert volgens T-Mobile vanaf 18 februari een aanvulling op het portfolio van deze telefoonprovider. Met een combinatie van MTV-shows, exclusieve ‘experiences’ en entertainmentnieuws richt de mvno zich vooral op de jongeren. T-Mobile heeft als enige operator in Nederland straks de licentie om MTV Mobile aan te bieden. T-Mobile ziet hiermee zijn positie in de markt voor jongeren versterkt. MTV Mobile ziet zo ook kansen om door te groeien op de Nederlandse markt.

Volgens Michel Dupont van MTV Mobile maken jongeren op hun smartphone veel gebruik van de MTV-shows en kijken ze nieuws via de MTV Under the Thumb-app. Meerwaarde is volgens Dupont het ‘on demand’ bekijken van actuele shows en de gebruikers van de app hebben als eerste toegang tot de nieuwste shows. De app voor iPhone en Android is in Nederland inmiddels 240.000 keer gedownload. Een gemiddelde show wordt per gebruiker drie keer bekeken.

MTV Mobile is actief in 5 Noord-Europese landen: België, Duitsland, Zwitserland, Polen en Nederland. In al deze landen werkt VIMN samen met een operator om MTV Mobile aan te bieden. In totaal heeft MTV Mobile circa 1 miljoen klanten. T-Mobile Nederland heeft er 4,7 miljoen.

Bron: Persbericht T-Mobile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via