Netwerk T-Mobile heeft last van smartphones – Update

Een woordvoerder van T-Mobile heeft bevestigd dat het netwerk van de telco te kampen heeft met storingen door het aantal smartphones dat op het netwerk zit. Het dataverkeer is exponentieel gestegen bij T-Mobile waardoor het netwerk storingen vertoont.

Een woordvoerder van T-Mobile heeft tegenover Tweakers.net bevestigd dat het netwerk van de telco storingen vertoont. Klanten met een smartphone die op hun 3G-netwerk zitten, zijn als gevolg hiervan vaak onbereikbaar doordat het netwerk de druk niet aan kan. Door het hoge aantal iPhones dat de het bedrijf verkocht heeft in Nederland zijn er flink meer mensen die gebruik maken van het internet, waardoor het netwerk veel meer data moet verwerken dan het momenteel aan kan. Klanten kunnen hierdoor onbereikbaar zijn of gesprekken worden gelijk doorgeschakeld naar de voicemail, waarna klanten een sms krijgen dat ze gemiste oproepen hebben.

T-Mobile laat tegenover Tweakers ook weten dat het probleem niet op korte termijn opgelost kan worden. Hiervoor dienen extra masten geplaatst te worden waar T-Mobile al mee begonnen zou zijn. Het bedrijf kan dan ook nog niet aangeven wanneer de storingen verholpen zijn en of klanten in aanmerking komen voor compensatie.

Update op 29/05/2010 om 13:30 uur:

T-Mobile heeft inmiddels een speciale pagina in het leven geroepen om de klachten op een rijtje te krijgen. De telco zal na het invullen van het formulier contact met de klant opnemen, zo belooft het.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Eertje -

    Ook ik heb steeds vaker problemen met het netwerk. Thuis af-en-toe met bellen – wel verbinding weergeven, volle aantal streepjes, maar alleen maar gemiste oproepen – daar maakt het toestel gebruik van de draadloze breedbandverbinding…
    Maar op werk:
    Rotterdam Alexander, rond station Alexander: regelmatig wegvallende dataverbinding
    Zoetermeer, Stadshart:
    regelmatig GEEN dataverbinding, zelfs niet vlak bij de T-Mobileshop…

    En zo kan ik helaas nog wel even doorgaan.
    Eigenlijk sinds februari heb ik hier steeds meer last van…

    Op T-Mobile het formulier ingevuld, maar verder?

  2. ontevreden klant -

    Inderdaad!!! Wij zijn al 1,5 maand niet bereikbaar in ons eigen huis! Alleen als ik mijn simkaart in mijn oude versleten internetloze telefoon stop! En die mooie nieuwe i-phone ligt maar een beetje mooi te zijn op de kast! Maar ik betaal er wel voor! Idioot!! Ook buiten de deur zijn er een hoop dooie zones heb met regelmaat niet kunnen bellen terwijl het nodig was en ik heb een eigen bedrijf…super irritant! En dan mag je op dat stomme formulier maar drie tijdstippen invullen …Ik vind dat ze maar moeten zorgen dat als deze ellende nog langer voort duurt klanten moeten overplaatsen naar een andere provider… je moet geen dingen verkopen die je niet hebt! Ga maar lekker op je blaren zitten en zorg dat die telefoon of simlockvrij worden gemaakt of verzin iets anders, maar ik voel me echt behoorlijk belazerd!

  3. naar vodafone gegaan -

    Tmobile is nu achteraf gezien (had tot vandaag in totaal 4 jaren een abo bij ze) ook echt prutzooi 1st class! Ik heb het meerdere malen met verbazing opgemerkt, zo erg zelfs dat als ik me toestel met gewoon bereik wegleg op me salontafel, en dan vervolgens later in de avond zo rond 21.30 a 22 uur een sms ontvang dat ik een oproep van 18 uur heb gemist…huh? :S Was ik dus niet bereikbaar šŸ™ Ik miste dus op zo'n manier regelmatig gesprekken, en kon ik volgende ochtend weer zelf terugbellen. Zucht. Ik ben de tel kwijt, maar dit is mij afgelopen jaren zo vaak gebeurd dat ik nu touwtjes in eigen hand neem. Ik ben nu klaar met ze en ben overgestapt naar Vodafone. en ik denk dat met mij nog velen zullen volgen om over te stappen naar een van de andere providers. Je hoort je klanten tevreden te houden en het ook waar te maken wat je verkoopt, en dat is dus niet gebeurd. Volgende nieuwsbericht zal eventueel kunnen zijn: "ontevreden t-mobile klanten stappen massaal over". Over en uit.

  4. yobaby -

    Wat een suf formulier, proberen ze je ook nog te naaien dat je de laatste software moet hebben en een kruistest te doen, laten ze maar een x toegeven dat hun netwerk tekort schiet.

  5. Nokia -

    Is het niet zo dat T-Mobile altijd al dekking problemen had. Maar dit terzijde. Ze hadden dit natuurlijk al kunnen voorzien daar zij de enige zijn met het exclusieve recht van de smartphone van een bekend A merk, maar er op vooruit lopen ho maar. Een produkt moet zich volgens mij verbeteren en niet blijven steken.. Heb nu KPN en eerlijk gezegd nooit problemen.

  6. kaas -

    Bovendien is deze storing van het netwerk tijdelijk. T probleem zal iig in de loop van de weken / maanden geleidelijk minder worden.

    1. v-power -

      Alles kan je tijdelijk noemen.. tijdelijk 2 jaar lang bijvoorbeeld. Dit kan volgens T-Mobile tot eind van dit jaar duren (geen garanties). Een half jaar slecht of niet bereikbaar is zeer storend en absoluut onacceptabel en zeker wel reden om het contract eenzijdig op te kunnen zeggen. Voorwaarden zijn leuk maar staan niet boven de Nederlandse wet en in geval van [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/volledig/geldigheidsdatum_31-05-2010#Boek6_Titel5_Afdeling3_Artikel233]onredelijkheid zijn ze vernietigbaar[/url]. Dit geval valt onder het kopje [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/volledig/geldigheidsdatum_31-05-2010#Boek6_Titel1_Afdeling9_1_Artikel74]"Wanprestatie/Tekortkoming"[/url] en kan je dus [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/volledig/geldigheidsdatum_31-05-2010#Boek6_Titel5_Afdeling5_Artikel265]ontbinden[/url].

  7. Rene -

    Ik ga binnenkort ook over van Telfort naar T-Mobile. Mocht het zo zijn dat ik inderdaad problemen zou krijgen met mijn HTC HD2, zie ik dit als het niet nakomen van de voorwaarden die ik aan mijn abonnement mag stellen en kan ik dus meteen mijn nieuwe abonnement beƫindigen. T-Mobile had hier rekening moeten houden (ze hadden het kunnen weten) en had niet eerder met het product moeten beginnen dan dat ze de capaciteit hadden om beloftes na te komen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via