Nimbuzz vormt bedreiging voor Skype, eBuddy en Fring

Afgelopen twee jaar zocht Nimbuzz vooral naar focus, strategie en had tijd nodig om zijn product goed uit te ontwikkelen. Vandaag verschijnt de nieuwe versie van de mobiele bel- en chatdienst, met widgets om direct vanuit Hyves of Facebook te telefoneren en voicemailen.

“De mensen, de strategie en de uitvoering daarvan zijn nu in orde. Soms heb je wat langer nodig voordat die zaken zijn uitgekristalliseerd”. Dat zegt marketingdirecteur Tariq Dag Steinberg Khan vanuit zijn kantoor in Londen. Want hoewel Nimbuzz in Capelle aan de IJssel bij Rotterdam wordt gemaakt, wordt de mobiele dienst vandaag op de Engelse markt gelanceerd. Dat spreekt vanuit internationaal oogpunt meer aan.

Nimbuzz is een dienst waarmee gebruikers via hun mobiele telefoon gratis kunnen chatten en sms’en. Mobiele telefonie wordt verrekend tegen het lokaal geldende tarief. Vanuit één programma op de mobiel kunnen gebruikers ook bestanden versturen en hun accounts op Skype, Google Talk, ICQ, MSN, Jabber en Facebook gebruiken.

De dienst nestelt zich hiermee ergens tussen de mobiele chatfunctie van eBuddy en Fring en de mobiele VoIP-mogelijkheden van Skype en Fring.

Sinds vandaag is Nimbuzz ook met Hyves te integreren. Gebruikers kunnen een digitale interactieve sticker (een widget) met Nimbuzz-functies op hun profielpagina plakken. Bezoekers van die pagina kunnen een sms- of chatbericht sturen maar ook voicemail of direct bellen. De widget is bruikbaar bij 23 sociale netwerken.

Tariq Dag Steinberg Khan: “Dit jaar focussen we ons op het bouwen van een gebruikersbestand. We hebben afgelopen anderhalf jaar 500.000 gebruikers gekregen zonder dat we enige reclame maakten. Zij loggen wekelijks 1 miljoen keer in. Een kwart van die half miljoen is een actief, maandelijks gebruiker.” Oftewel: een actieve gebruiker logt maandelijks zo’n 8 keer in.

“Eind dit jaar hopen we dat we 5 miljoen geregistreerde gebruikers hebben”, een vertienvoudiging. Dat hoopt de ondernemer te bereiken via samenwerkingsverbanden met sociale netwerken in onder meer Duitsland, Spanje en Frankrijk. Ook zal een deel van het geld van de investeerders voor internetreclame worden aangewend. Als laatste hoopt de marketingdirecteur distributie-afspraken te sluiten met mobiele operators. Zij zouden Nimbuzz onder witmerk af mogen nemen en als ‘éigen dienst’ aan mogen bieden aan hun klanten, om klantbehoud te bevorderen en data-abonnementen te verkopen.

In december 2005 investeerde Mangrove Capital Partners in Nimbuzz, toen nog Buzzaa geheten. In een volgende ronde nam onder meer een mede-eigenaar van Mail.ru, Gadu Gadu en Tradus (QXL) een belang in Nimbuzz. Het gaat daarbij om MIH uit Zuid-Afrika. MIH investeerde samen met het Duitse Holtzbrinck en Mangrove 10 miljoen euro.

Waar Nimbuzz exact geld mee gaat verdienen, houd de marketingdirecteur in het ongewisse. “Contacten in communicatie en sociale netwerken zijn geld waard. Wij kunnen een mobiel advertentienetwerk oprichten zoals niemand anders dat gedaan heeft.”

Bron: Emerce

Google Arts and culture selfie

Google vertelt je op welk schilderij je lijkt: hangt jouw selfie in het Rijksmuseum? lees verder

PUBG

Blijf als laatste overeind in PUBG Mobile met deze vijf tips lees verder

Huawei P20 Pro notch

Zo kom je van de notch af op je Android toestel lees verder

Playerunknown’s BattleGrounds, ook wel bekend als PUBG iOS Android Nederland

Zo installeer je gratis Playerunknown’s BattleGrounds in Nederland op je smartphone lees verder

Whatsapp chat

Zo zie je hoeveel berichten je in WhatsApp hebt verstuurd en ontvangen lees verder

Emoji apps iPhone

Opmerkelijk: Apple verbiedt opeens gebruik emoji in apps 🔥⚠️ lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters