Nokia 5800 XpressMusic heeft last van speakerproblemen

De Nokia 5800 XpressMusic heeft last van defecte speakers. Telefoons die voor februari 2009 zijn geproduceerd hebben last van dit euvel en Nokia heeft inmiddels al toegegeven dat er problemen zijn.

Nokia 5800 XpressMusic Speaker

De Russische site Mobile Review heeft afgelopen maand 4500 dollar uitgegeven om te testen of de Nokia 5800 last heeft van speakerproblemen. De site-eigenaar heeft het volledige bedrag uitgegeven aan verschillende batches van het toestel en hij kwam tot de conclusie dat speakers van toestellen die voor februari van dit jaar geproduceerd zijn gegarandeerd kapot zullen gaan. Inmiddels heeft Mobile-Review navraag gedaan bij Nokia en deze heeft het inmiddels bevestigd middels het onderstaande verhaal. Nokia is al begonnen met het verhogen van de voorraden van deze speakers bij haar servicecentra zodat het probleem snel verholpen kan worden. Batches die voor 23 januari zijn geproduceerd hebben kans op dit euvel en servicecentra’s kunnen nakijken of dat ook bij jouw toestel het het geval is.

De getroffen toestellen zullen rond april allemaal uitverkocht zijn, aldus Nokia. Onbekend is nog hoeveel Nederlandse toestellen getroffen zijn, wel is duidelijk dat er meer dan een miljoen toestellen verkocht zijn door Nokia van de 5800 XpressMusic. Onze review over dit toestel kun je hier vinden.

Verklaring Nokia:

‘The problematic speakers were replaced with speakers from another supplier, both in production and warehouses. I’d like to emphasize that we have replaced not only the speakers but also their supplier, i.e. at the moment we use speakers from the new supplier at our manufacturing plants, as well as in our service centers. It is very easy to confirm this, because the new speakers are visually different (see the picture above.)

Service centers started receiving the new speakers during the last decade of January, so all users who replaced the speakers since then shouldn’t face this problem.

It should be also noted that Nokia 5800 XpressMusic is one of our focus products, so its sales were watched carefully by our R&D department from the beginning; and, as soon as we heard about this matter, an R&D rep was dispatched to Russia to work on the problem on site.

The secondary replacement issues reported by Mobile-Review were related to the first phones and, at that moment, there was no solution to the problem, so the defective speakers were replaced with speakers from the same (at that time) supplier. When the problem was studied more carefully and it became clear that the new speakers (from the same supplier) do not solve the problem, the supplier was changed, the plants started putting new speakers in, and service centers started getting speakers from the new supplier too. I can not name the supplier of the defective speakers, but it is a very respected company with a world-known name, whose quality of products nobody doubted. But, unfortunately, these things happen, most likely, to everyone.

It should be emphasized that, for these kinds of quantities, and for a global company like Nokia, to solve a problem within a month is a very short time. Sure, a record number of devices were sold during December, and fewer buyers would have been faced with this problem if the sales had been lower. But please believe me, we have been seriously working on the speaker quality problem and we think that, for the moment, the problem is solved.

So, the 5800 XpressMusic can now be bought without any fears. And if you had to replace your speakers, from the end of January – everything should be all right; if you bought the phone earlier and you have problems, now they can truly be solved in service centers by replacing the speakers.’

Bron: Mobile-Review

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via