Nokia bijt de iPhone van zich af

Nokia is in de VS een campagne begonnen waarin de iPhone het moet ontgelden. Met deze campagne wil Nokia duidelijk maken dat haar eigen telefoons veel toegankelijker zijn dan de iPhone van Apple.

Apple staat niet bekend om zijn open houding. Het bedrijf houdt graag een stevige grip zijn klanten. Dat geldt voor de iTunes-muziekwinkel, waarvan de bestanden alleen op iPods van Apple zijn af te spelen en niet op andere mp3-spelers. Het geldt ook voor de iPhone. De telefoon werkt alleen met het netwerk dat Apple heeft uitgekozen. Ook is het niet mogelijk om er zelf extra software op te installeren. Het is alleen mogelijk om web-applicaties te draaien die via internet beschikbaar zijn.

Die geslotenheid van Apple vormt een mooie aanleiding voor Nokia om zijn pijlen op de iPhone te richten. In de nieuwe reclamecampagne ‘Open to Anything’ benadrukt Nokia zijn open benadering. De campagne is niet alleen op het web te vinden, maar ook via posters op straat. Op de posters staan teksten als ‘phones should be open to anything’ en ‘the best devices have no limits’. Op Nokia-telefoons is het wel mogelijk om toepassingen van derde partijen te installeren. Bovendien werken de telefoons van dit Finse merk met ieder netwerk.

nokia 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via