Nokia bijt de iPhone van zich af

Nokia is in de VS een campagne begonnen waarin de iPhone het moet ontgelden. Met deze campagne wil Nokia duidelijk maken dat haar eigen telefoons veel toegankelijker zijn dan de iPhone van Apple.

Apple staat niet bekend om zijn open houding. Het bedrijf houdt graag een stevige grip zijn klanten. Dat geldt voor de iTunes-muziekwinkel, waarvan de bestanden alleen op iPods van Apple zijn af te spelen en niet op andere mp3-spelers. Het geldt ook voor de iPhone. De telefoon werkt alleen met het netwerk dat Apple heeft uitgekozen. Ook is het niet mogelijk om er zelf extra software op te installeren. Het is alleen mogelijk om web-applicaties te draaien die via internet beschikbaar zijn.

Die geslotenheid van Apple vormt een mooie aanleiding voor Nokia om zijn pijlen op de iPhone te richten. In de nieuwe reclamecampagne ‘Open to Anything’ benadrukt Nokia zijn open benadering. De campagne is niet alleen op het web te vinden, maar ook via posters op straat. Op de posters staan teksten als ‘phones should be open to anything’ en ‘the best devices have no limits’. Op Nokia-telefoons is het wel mogelijk om toepassingen van derde partijen te installeren. Bovendien werken de telefoons van dit Finse merk met ieder netwerk.

nokia 
Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters