'Nokia en Motorola voor ouderen, Samsung voor jongeren'

Nokia en Motorola trekken vooral oudere gebruikers, en Samsung-telefoons worden vooral door tieners gekocht. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.

Nokia Motorola

De jongeren zijn vooral te porren voor Blackberry en Samsung-telefoons. Gebruikers van vijftien tot achttien jaar willen Samsung-telefoons. Dat merk staat nummer één in die leeftijdscategorie.

Oudere telefoongebruikers willen vaak een Nokia of Motorola-telefoon. Zestig procent van de gebruikers van deze merken zijn tussen de 30 en 64 jaar.

Apple en HTC-telefoons geven meer uit dan de gebruikers van andere telefoons. Smartphonegebruikers, zo onderzocht Telecompaper een half jaar lang onder 14.000 consumenten, zijn gemiddeld hoger opgeleid en hebben bijna allemaal een postpaid abonnement. Smartphonebezitters hebben ook vaak een telefoon van de zaak.

Verdere resultaten van het onderzoek: gebruikers met een Blackberry versturen de meeste sms-jes, gevolgd door de bezitters van Apple en LG-telefoons. Er gaan bijna net zoveel telefoons over de virtuele toonbank van webwinkels als over de echte toonbank van gewone winkels. Met uitzondering van Blackberry’s, die vaker in gewone winkels worden verkocht dan andere merken. Telecompaper meldt dat 36 procent van de telefoongebruikers zijn abonnement online afsluit.

Bron: Telecompaper

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Smartphone batterij langer bruikbaar door verlagen processor snelheid

Deze smartphonemakers maken je toestel niet langzamer via updates lees verder

Samsung logo

Zeven dingen die je nog niet wist over Samsung lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters