Nokia gaat een app uitbrengen om netwerkproblemen te verhelpen

Fabrikant Nokia gaat een applicatie uitbrengen om alsnog netwerken te ondersteunen die de Lumia-toestellen niet officieel verkopen. Dit moet de problemen voor consumenten die ondermeer provider Simyo gebruiken, oplossen.

Klanten van ondermeer provider Simyo melden op het forum van Tweakers.net dat ze niet kunnen internetten met de Nokia Lumia 800. De Lumia 800 bevat vooralsnog alleen standaard de gegevens van de grote providers zoals KPN, Vodafone, Hi, T-Mobile en Telfort. Alle mvno’s zijn nog niet voorzien van hun eigen gegevens voor het toestel waardoor klanten niet het internet op kunnen en niet van alle diensten gebruik kunnen maken.

Inmiddels heeft Nokia in een statement gezegd dat het bedrijf binnenkort een applicatie gaat uit brengen om deze instellingen alsnog in het toestel te krijgen. De applicatie zal binnenkort beschikbaar gesteld worden via de Windows Phone Marketplace en met de app kan iedereen zijn eigen provider selecteren, waarna de gegevens in het toestel goed worden gezet.

Nokia Lumia 800 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Wietse -

    Het officiële statement, wat in een e-mail naar mij is verzonden, All About Phones dit hadden jullie gewoon in hetzelfde topic op Tweakers kunnen vinden (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37159961#37159961) :Y:

    "Hoi Wietse,

    In de loop van volgende week komt er via de Marketplace een Network Setup app beschikbaar waarmee je de instellingen kan herstellen.

    Ik zal dit in de gaten houden in de informeren. Mocht jij het al eerder vinden hoor ik het graag alsook of het is gelukt natuurlijk!

    Fijn weekend gewenst.

    Mvg,"

  2. apart -

    Hoe kun je nu dingen, zoals die applicatie, downloaden van windows market place als je geen netwerkverbinding hebt? Wifi heel misschien? Maar dan moet je wel toegang krijgen tot je telefoon.

  3. wallie -

    Zijn deze instellingen niet gewoon via de APN settings erin te gooien, heb van de week deze ook moeten weizigen bij een collega ivm vodafone zakelijk. Lijkt me dat deze dan toch ook voor andere providers te weizigen zijn.

      1. robnas -

        Ik denk dat er meer veranderd moet worden, meer in systeeminstellingen. Maar Microsoft had dat al moeten doen. En als gebruiker kun je daar niks in wijzigen, omdat alles zo gesloten is. Daarom wil ik niet van Maemo/MeeGo af.

    1. Robert Webbe -

      Nee, dat werkt niet. Je kunt als gebruiker alleen maar de APN, gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en ook al geef je de juiste in dat werkt het nog niet goed. Er zit een probleem in het netwerkprofiel en daar kun je als gebruiker niets aan wijzigen. Via de update zal het gecorrigeerd worden. Ook andere MVNO's hebben hetzelfde probleem zoals bijvoorbeeld Yes Telecom.

      1. Dominick -

        Verschilt inderdaad per netwerk (MVNO). Ik heb zelf Hollandsnieuwe, en dat is geen probleem. Overigens is het volgens mij niet anders bij andere WP7-toestellen, dus ik snap niet helemaal waarom dit nu pas speelt :S

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via