Nokia is eerste keus voor mobiele navigatie

Het Onderzoeksbureau Frost & en Sullivan heeft onderzocht wat Europese en Russische mensen vinden en verwachten van apparaten die navigatiemogelijkheden ondersteunen. Door middel van het ondervragen van 3719 mensen kwam naar voren dat het merendeel van de mensen Nokia zag als toonaangevend merk voor mobiele navigatie.

Nokia Maps

Volgens het onderzoeksbureau groeit de markt voor gps-ondersteunende apparaten erg snel in Europa. Uit onderzoek blijkt dat er vorig jaar in Europa ruim 30 miljoen navigatiesystemen zijn verkocht en de verwachting is dat dit in 2010 stijgt tot 80 miljoen. Ook in Rusland wordt de markt voor mobiele telefoons met navigatiefuncties steeds groter, in 2008 ondersteunde al 60% van alle verkochte toestellen navigatie.

In totaal werden er 3119 mensen uit Europa geïnterviewd, verdeeld over de landen Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Engeland en de Benelux, daarnaast werden er uit Rusland 600 mensen ondervraagd. Van de Europeanen die zelf niet over een navigatiemogelijkheid beschikken vindt 62% dat Nokia het toonaangevende merk is voor mobiele navigatie. 77 % van de Russen zonder navigatiesystemen is het met deze stelling eens. De mensen die wel over een navigatiemogelijkheid beschikken vinden Nokia nog beter, 72% van de Europese en 81% van de Russen vinden Nokia het toonaangevende merk van mobiele navigatiediensten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via