Nokia maakt zich op voor bestorming Amerikaanse smartphonemarkt

Nokia heeft in Amerika allang bijna al zijn marktaandeel verloren, terwijl het Finse merk daar in de tijd voor de smartphone nog vrij bekend was. Met de introductie van de Lumia-telefoons die op Windows Phone lopen, wil het bedrijf hier grondig verandering in brengen. De Finnen maken zich op voor een ware bestorming van de Amerikaanse markt.

Nokia Lumia 710

Dat valt alleen al af te leiden uit de naam die Nokia heeft gegeven aan zijn offensief om de Amerikaanse consumenten te bekoren met zijn telefoons: Rolling Thunder. De campagne gaat volgend jaar stevig van start en richt zich in het begin vrijwel uitsluitend op de goedkopere Lumia 710, een midrange model.

Met de Lumia 710 richt Nokia zich uitdrukkelijk op de talrijke Amerikaanse consumenten die nog geen smartphone hebben. Die moeten worden verleid om van hun featurephone over te stappen naar de Lumia 710. Deze telefoon wordt gepresenteerd als de ‘hero phone’ in de campagne die Nokia over de Amerikanen heen gaat storten.

De campagne wordt samen met provider T-Mobile in de steigers gezet. Dat is de telco die in Amerika de Nokia’s gaat verkopen. Zowel de telco als Nokia zelf komen met een stevige reclamecampagne voor het toestel.

In de loop van volgend jaar komen er steeds meer Nokia-telefoons met Windows Phone en het portfolio zal zich uiteindelijk, net als met de Symbian- en de S40-telefoons, uitbreiden tot alle hoeken van de markt. Nokia US-directeur Weber stelt zich ten doel om het merk Nokia stevig tussen de oren van de Amerikanen te krijgen ”op een nieuwe, frisse en energieke manier”, voegde hij daar aan toe.

Nokia zal later volgend jaar ook LTE-telefoons naar Amerika brengen.

Bron: WMPoweruser

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via