Nokia N900 gaat als warme broodjes over de toonbank

De Nokia N900 vindt momenteel gretig aftrek bij consumenten. Het toestel is zowel in Engeland als in Amerika de komende twee weken uitverkocht. Ook in Nederland kent het toestel schaarste aangezien de eerste batch er al doorheen zou zijn.

Nokia N900 biertje

Dat de Nokia N900 het goed zou doen was al in een vroeg stadium duidelijk, de reacties op het toestel waren erg positief. Het is echter nooit Nokia’s bedoeling geweest dat de N900 een mainstreamtelefoon zou worden maar doordat de eerste reviews zo positief uitpakten willen veel consumenten het toestel maar wat graag in hun bezit hebben. Zo doet het toestel het in Amerika opvallend goed, in veel delen van het land is het volledig uitverkocht. Ook de Nokia flagship store in New York is helemaal door zijn voorraad heen en dat is een unicum voor die winkel, het is nog niet eerder voorgekomen dat een toestel uitverkocht was. Ook in Engeland lopen klanten warm voor de N900 en inmiddels is duidelijk dat het toestel niet aan te slepen is. Nokia heeft aan winkels laten weten dat de levering aan retailers later zal beginnen doordat de eerste batch in zijn geheel online op is gegaan. De tweede batch wordt in de eerste week van december verwacht zodat mensen alsnog een mooi kerstcadeautje hebben.

Ook in Nederland is inmiddels de levering begonnen en de eerste gebruikers mochten het toestel al verwelkomen. Ook hier moeten webshops zoals 2Call en retailers zoals BelCompany nog even een week wachten op de levering, het ziet ernaar uit dat de eerste batch op is gegaan in de online winkel van Nokia. Duidelijk is wel dat de N900 een grote hit begint te worden en als je onze review erop naslaat dan is dat meer dan terecht. De N900 heeft een adviesprijs van 600 euro en is voorzien van het nieuwe Maemo 5 OS dat gebaseerd is op Linux.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. merijntje1 -

    Bij KPN doen ze ook moeilijk. Zeggen ze bij de klantenservice dat ze m al verkocht hebben en dat ie eind maand weer er is, maar naar mijn weten heeft KPN nooit de N900 verkocht. Hij stond alleen maar bij de 'Verwachte Toestellen' pagina… Ik wacht nog af, mn abbo is nog tot mei en daarvoor wil ik wel verlengen..

  2. Poebie -

    Nog steeds geen Nokia N900. besteld in januari, levering eind januari, melding 1 februari dat het eind februari word en nu net te horen gekregen eind maart… arghhhh. en mijn nokia n73 begint het heel erg te begeven… :X

  3. rtbrs -

    Zojuist me vaste telefoonwinkel hier gebeld met de vraag van 2,5 week geleden of er alweer een N900 voorradig was…ze hadden er 8 liggen…no problem dus!

  4. Maarten -

    Mijn n900 was op 18 december eindelijk geleverd.
    Veel plezier heb ik er niet van gehad. Op 20 december liet de microusb aansluiting los.
    N900 terug gebracht en ik wacht nog steeds op een vervangend toestel.
    Ik hoop dat het een produktie fout is, maar ik ben bang dat het een ontwerp fout is.

  5. Mike -

    Nah weer een halfe maand verder… still no fucking N900 πŸ™ , heb meerdere Webshops gemaild, allemaal het zelfde antwoord. Niet leverbaar en weten niet wanneer ze nieuwe leveringen binnen krijgen. :S

    Hier de laatste mail van StudentMobiel:

    Naar aanleiding van uw email, kunnen wij u meedelen dat dit toestel nog
    steeds niet op voorraad is. Helaas is dit toestel in heel Nederland niet
    te leveren. Waarschijnlijk is er een productie fout, waardoor ze alle
    toestellen hebben terug genomen.
    Wij zijn afhankelijk van de leverancier, en kunnen hier dus niets aan doen.
    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

  6. jcompagner -

    sofware fouten?
    Welke dan? ik zat in de eerste leverering, werd mij al duidelijk dat je niet op de webshops moet wachten (of provider zelf) dus direct bij de Nokia Store zelf gedaan en op het moment dat ze gingen leveren had ik een paar dagen er na de N900 in huis.

    zelfde geld voor 2 andere personen, dus je moet gewoon bestellen bij Nokia zelf, misschien had nokia niet helemaal in de gaten dat er zo'n storm op zou zijn?

    Software fouten had ik geen last van, de laatste firmware update heeft wel snelheids verbeteringen op geleverd voor me en de battery duur is ook beter dan voor heen.

    ik ben zeer tevreden met de telefoon, al kan natuurlijk alles beter (voornamelijk in mijn ogen de email client modest)

  7. Jeff -

    Er zijn nogal wat problemen bij Nokia (productiefouten) waardoor het allemaal langer (te lang!!) duurt…

    zaterdag, 26 december 2009 13:40

    Telecomshops wachten met smart op de N900, maar krijgen elke week te horen dat de leveringsdatum is uitgesteld. Wegens defecte microfoontjes in de eerste weken loopt de levering van Nokia iets uit. Nu bijna 1,5 maand later staat een grote wachtrij bij elke internetshop. -> inmiddels zijn we dus 2,5 maand verder…

    Ook 'dode' pixels in het beeldscherm en softwarefouten gaven de doorslag om alle geleverde n900 telefoons bij de distributeurs, retour te zenden naar Nokia… πŸ™

  8. robert -

    kan vertellen dat Nokia vrijwel niet levert aan de diverse webshops. Ik kreeg te horen dat het toestel misschien zelfs pas in februari weer fatsoenlijk leverbaar is.

  9. maarten -

    zelfde verhaal, heb 17december de bevestiging gekregen
    al een aantal mails gestuurd en aantal keren gebeld
    steeds hetzelfde verhaal. we krijgen deze en volgende week een lading binnen…. niet dus

  10. Mike -

    Nou het is inmiddels half januari… gess what. geen n900

    dit is de mail die ik heb ontavangen van Studentmobiel.nl

    Beste heer Petr,

    Helaas zijn vorige week alle N900 die nog niet uitgeleverd waren vanaf
    onze leveransiers door een onbekende reken door Nokia terug getrokken.
    Wij verwachten deze week een kleine levering te ontvangen.

    Wanneer de toestellen hier zijn ontvangen proberen wij zo spoedig
    mogelijk alle telefoons uit te leveren aan de klanten. Wij hopen uw
    toestel dus zo spoedig mogelijk te kunnen uitleveren.

    Wanneer het toestel voor u op voorraad is zullen wij uw order verder in
    behandeling nemen.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Studentmobiel.nl

  11. Mike -

    studentmobiel heeft mij gezegd dat ze het 14 december binnenkrijgen.,.. De n900 staat nog steeds in bestelling op hun site. Emailtje daar over gestuurd, en nog steeds geen reactie.. πŸ™ Maar vind het de moeite wel waard om wat langer te wachten.. inplaats van nokia stores.. en daar ruim 100 euro meer te betalen..Snap niet dat mensen dat er voor over hebben…:S

  12. erik -

    ik zit nu ook al paar weken te wachten op deze telefoon. Besteld bij Belcompany webshop.
    2 weken geleden gebeld om eens te vragen over hoe en wat. Werd me verteld "eind deze week krijgen we hem binnen"…week later…niks binnen dus maar weer bellen "eind deze week krijgen we hem binnen meneer"….dat was vorige week dus, en nog steeds niks binnen. Ik bellen vandaag…"ja meneer, een dezer dagen krijgen we hem binne"…ik zat echt zo toen ik dat kreeg te horen. We hebben er een aantal binnengekregen maar andere orders waren eerder besteld dus die mochten eerst. Dus ik vroeg heel simpel of ze dan kon kijken hoe ver ik op de 'wachtlijst' stond….en dat kon niet….Dus als ze een voorraad binnenkrijgen kunnen ze niet zien wie als eerste de levering krijgt?….

    1. Dominick -

      Waarschijnlijk mag ze die info gewoon niet verstrekken, en anders had ze er de rechten niet voor als call-center medewerker.;)

      Vind het idd bizar dat het zo lang moet duren voordat alle pre-orders geleverd zijn:S

      1. Mike -

        Ik heb gebeld met studentmobiel. En het word voor mij pas half januari… WTF Vond het niet erg om een paar weken te wachten.. Maar dit is te lang… Mochten me wel waarschuwen dat het zo lang gaat duren, voordat ik mijn geld heb overgeschreven…:( πŸ™ πŸ™ Zijn er nog andere online winkels die het voor 530 hebben?? en vooral het toestel in voorraad hebben…. Somebody please…

  13. ZePPerT -

    Hi,

    Ook ik heb via gsmwijzer (zelfde dienst als studentmobiel naar mijn weten) besteld.

    Zit met smart te wachten op mijn nieuwe phone.
    Ik ga PROBEREN er het 1 en ander voor te ontwikkelen, maar mijn programmeer skills zijn beperkt…
    dus ben benieuwd πŸ™‚

    1. nimpie -

      18-10-2009: Heb ik bestel op de Nokia.nl site.
      20-11-2009: Dat ze in voorraad hebben.
      21-11-2009: Dat Nokia N900 verstuurd is.
      24-11-2009: Heb Nokia N900 ontvangen.

    1. nimpie -

      Je kunt beter bij Nokia Shop bestellen!
      Als je daar bestelt ben je altijd van de eerste!
      Tip voor de volgende keer. πŸ˜‰
      Misschien kun je bij studentmobiel annuleren?
      Dan kun je als nog bestellen bij Nokia.nl. πŸ™‚

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via