Nokia, Samsung en Sony starten alliantie om indoor services aan te kunnen bieden

Drie telefoonfabrikanten zijn een alliantie gestart om binnen gebouwen services te kunnen aanbieden. Zo willen ze ondermeer op maat aanbiedingen doen op basis van een locatie van een smartphone in een gebouwd.

De is een stuk groter dan alleen Nokia, Samsung en Sony. Zo zitten ook Qualcomm en Broadcom in deze samenwerking om zo gezamenlijk te profiteren van deze samenwerking. De bedoeling is dat de chipfabrikanten en telefoonfabrikanten samen nieuwe technieken gaan ontwikkelen en services op basis van Bluetooth 4.0 en wifi-standaarden om zo binnen gebouwen nauwkeurig een locatie van een smartphone te kunnen bepalen. Zodra eenmaal de locatie binnenshuis bepaald is, kan desgewenst ook een aanbieding van een winkel in de buurt worden verstuurd, zo is het idee.

De alliantie gaat nu samen een standaard ontwikkelen zodat ze hier gezamenlijk gebruik van kunnen maken in hun toestellen. Vanaf 2013 zouden de eerste vruchten van deze samenwerking geplukt kunnen worden in de vorm van intergratie in verschillende smartphones van Samsung, Nokia en Sony. Uitgangspunt is dat er nieuwe inkomstenbronnen worden aangeboord op basis van advertenties en de daadwerkelijke locatie van de smartphone.

Naast deze alliantie is ondermeer ook Google en Apple druk bezig om een dergelijk systeem tot stand te brengen. Het lijkt erop dat locatiegebonden advertenties een grote inkomstenbron kan zijn voor smartphone-fabrikanten.

Google Maps indoor

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via