Nokia sluit eigen webshop in Nederland

Nokia heeft zijn eigen webshop in Nederland gesloten. De producent meldt dat dit te maken heeft met een nieuwe strategie. Daarnaast converteerde de webshop niet goed genoeg.

Nokia heeft besloten dat het langzaam maar zeker zijn webshops gaat sluiten in Europa. Nadat gisteren al de webshops van Frankrijk en Spanje op slot gingen, is ook Nederland vanaf 31 mei 2011 gesloten voor het publiek. Uit navraag bij Nokia Nederland blijkt dat het sluiten van de shops past in de nieuwe strategie van de producent. Daarnaast was voor de Nederlandse shop specifiek te weinig potentie aangezien het nog niet beschikte over iDeal-betalingen, iets dat veel consumenten gebruiken voor hun online aankopen.

De sluiting van de shops kwam redelijk onverwachts en kan een indirect gevolg zijn van het feit dat Nokia zijn afzetdoelstellingen naar beneden heeft bijgesteld. De afzetwaarschuwing gaat nog een stap verder door te melden dat zowel de afzet als de marge van toestellen onderuit is gegaan bij de producent. Nokia wil zich niet eens meer wagen aan een nieuwe afzetdoelstelling voor zijn investeerders. Doordat de producent alleen nog maar Symbian-telefoons voorlopig kan verkopen via haar webshop en accessoires, is dit dan ook vermoedelijk de reden geweest om de shops te sluiten.

Nokia verwacht nog wel dit jaar de eerste Windows Phone-smartphone op de markt te kunnen brengen. Onduidelijk is of de webshops dan weer open zullen gaan. Consumenten die via de webshop producten hebben aangekocht, kunnen garantie claimen via Nokia Care.

Nokia webshop

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via