Nokia stelt de introductie van de N8 uit tot november door software-problemen – Update

Na wereldwijde geruchten over een mogelijke uitstel van de Nokia N8 heeft de eerste Nederlandse provider bevestigd dat het toestel te kampen heeft met software-problemen. Het toestel zal pas ergens in november in de winkels te vinden zijn wereldwijd.

Nokia N8

Afgelopen paar dagen kwamen er steeds meer geruchten naar buiten over een mogelijke uitstel van de introductie van de Nokia N8-00. De Nokia N8 is het nieuwe vlaggenschip van de producent voor het laatste kwartaal van dit jaar maar lijkt nu al problemen te hebben met zijn software. Uit een tweet van de Nederlandse provider Hi is op te maken dat de N8 inderdaad vertraagd is tot en met november van dit jaar. Volgens Hi heeft dit te maken met wereldwijde software-problemen van het toestel, iets dat al langer wordt gespeculeerd. Nokia lijkt nu een noodmaatregel getroffen te hebben door de introductie uit te stellen en zal hiermee willen voorkomen om de zelfde problemen met de Nokia N97 te herhalen.

Nokia Nederland was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Maar door de bevestiging van een provider en meerdere Engelse bronnen kunnen we er vanuit gaan dat de introductie van de N8 daadwerkelijk vertraagd is tot eind dit jaar.


Slecht nieuws: Nokia N8 uitgesteld naar november door (wereldwijd) software probleem. Meer info volgt, ook voor mensen met reserveringen.less than a minute ago via Echofon

Hi.nl Aanbieding
AanbiedingvanHi

Update op 20/09/2010 om 20:15 uur:

Nokia heeft aan All About Phones een reactie gestuurd omtrent de vertraging van het toestel. De producent weet te bevestigen dat het toestel enkele weken uitgesteld is maar vraag om het begrip van haar gebruikers aangezien de producent de beste user experience wil overbrengen naar haar gebruikers.

“We willen met de Nokia N8 een fantastische user experience bieden en zijn niet bereid om op dat vlak compromissen te sluiten. Het aantal pre-orders heeft onze verwachtingen overstegen en we werken er hard aan om de Nokia N8 zsm te leveren. In sommige markten (waaronder ook NL) stond de levering gepland voor einde September. Om de beste gebruikservaring te bieden, hebben we besloten om de leveringen voor een aantal weken uit te stellen, zodat we de finale software-aanpassingen kunnen doen.

We verwachten dat de consumenten hun Nokia N8’s zullen ontvangen in de loop van oktober en de pre-orders via de Nokia Online Shop zitten bij de eerste leveringen. We zijn uitermate tevreden over de manier waarop het toestel in de markt is onthaald. Dit bleek onder andere tijdens het community event #EventN8 waar ook All About Phones aanwezig was. Bedankt alvast voor het geduld en het vertrouwen. We kunnen iedereen die het toestel heeft voorbesteld verzekeren dat het wachten de moeite waard is! “

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. mark -

    nou wordt wel tijd dat ie in de winkels ligt.
    dat gezever van weer uitstellen.wanneer is nu de datum weer.heb altijd nokia gehad en waren allemaal goed.pas de c6 even gekocht om te proberen maar het geluid was …had er voor gebeld en jaaa het is hetzelfde geluid als de 5800.mooiiiiiii niet.
    nou zeggen ze dat de n8 wel zoeen geluid heeft .dus goed hard.ben heel benieuwd er naar.verder is alles goed bij de nokia's 🙂 maar als iemand hem al heeft laat eens weten hoe het geluid is.

  2. Moiahh50 -

    Vanaf de introdcutie mobiele telefonie heb ik al de Nokia gehad…. vanaf de 1611 tot nu de laatste Nokia E 90…. recent een klein uitstapje gemaakt naar de HTC hd2, maar kan nietn wennen…. Ben dus benieuwd naar deze…..:S:S

  3. kees -

    @ jan

    Samsung heeft niet altijd goed aangeschreven gestaan volgens mij. Dat is vanaf de galaxy echter niet meer t geval.
    Nokia verkoopt altijd goed, heeft n naam, maar t gebeurt met nieuwe toestellen vaak dat ze niet helemaal in orde zijn!
    Heb met symbian weinig ervaring, dus kan daar weinig over zeggen. Mijn laatste Nokia was 2 jaar geleden de n96.
    Had voor de Samsung ook Android op mijn htc, en dat werkt echt heel prettig. Fijnwrijven als mijn nokia.
    Maar t blijft denk ik,altijd persoonlijk.
    Als iemand al,jaren Nokia heeft, dan zal die sneller bij symbian blijven hangen misschien.

  4. kees -

    we zullen vanzelf wel zien
    lees overal goede recensies en reacties op de galaxy
    moet wel zeggen dat t mijn eerste samsun wordt
    als t niks is, dan heb ik me htc nog
    nokia heb ik ook al jaren niet meer gehad

  5. janvhh -

    Ik ben nog steeds aan het twijfelen… Nokia (Symbian) of Android (samsung S).
    Tumtekom, waarom zal hij er zpijt van krijgen (ik begrijp niets van al die toestellen).
    Ik had (2 jaar geleden) een Samsung Omnia. Ik kon niet mee overweg. Ik ging terug naar mijn oude Nokia E61. Maar met internet wordt het nu een dure grap.
    Zo, waarom Nokia wel, maar Samsung niet?
    Dank voor jouw antwoord
    Jan

  6. kees -

    hoorde t vorige week al van een medewerker van de afdeling klantbehoud bij hi
    wilde verlengen, en dit was ook een toestel waar ik interesse in had
    ze vertelden toen al dat het eind november ging worden.
    heb nu de samsung galaxy s besteld

  7. juriaan22 -

    Wel apart, ik kreeg bericht dat levering enkele weken is uitgesteld. Vervolgens zie ik wel dat over 4dagen de levering in de UK gewoon door gaat. Hebben hun dan geen last van software problemen? Stuur my dan maar gewoon een UK model hoor ook goed.

    Ben nu al een maand aan het wachten, heb geen zin in nog een maand.

  8. HTC-Freak -

    Had al een voorgevoel dat dit ook weer een grote flop voor Nokia zou gaan worden.:)
    🙂 Alles verkoopt wel goed, maar er klagen steeds meer mensen over de nokia top toestellen.
    Ik hoop voor Nokia dat de veranderingen in de top van het bedrijf gunstig uitpakken. Mijn ervaring is dat als aandeelhouders van een bedrijf die niet in het bedrijf werken en zich ermee gaan bemoeien, dit meestal negatief uitpakt.

    1. Hans -

      HTC-Freak@ Het is heel duidelijk dat je HTC Fanboy bent maar waarom altijd zo negatief als het iets is wat niet om HTC gaat? En wat is nou eigenlijk precies een grote flop geworden, behalve jou reactie?

      1. HTC-Freak -

        Hoi Hansie, Ik weet niet wat je duidelijk wil maken, maar als je iets niet bevalt wat ik zeg heb je pech.
        Ik weet niet hoe goed jij op de hoogte bent over de mobiele wereld, maar de duurde toestellen van Nokia zijn inderdaad miskleunen. Verder heb ik niks tegen Nokia, want ik verdien er mijn brood mee. Als ik iets lees wat ik niet juist vind laat ik graag mijn reactie horen.:P:P

      2. Hans -

        HTC-Freak@ je totaal nutteloze opmerking over een niet bestaande flop geeft al aan dat je er minder van weet alsof je wilt doen voorkomen. 😛

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via