Nokia trekt zich terug uit Japan

Nokia trekt zich terug uit japan. De Finse fabrikant heeft dat besloten omdat het niet meer rendabel is voor het bedrijf om door te gaan in Japan.

“We hebben besloten dat we niet kunnen doorgaan met investeren in producten die alleen in Japan op de markt komen, gezien de moeilijke economische condities,” zegt Nokia’s vice president Timo Ihamuotila in een verklaring. Een erg rare beslissing is dit niet, aangezien Nokia een marktaandeel heeft van minder dan 1% in Japan. Ter vergelijking, het mondiale marktaandeel van Q3 is ongeveer 38%. Nokia trekt zich niet helemaal terug: het dochtermerk voor luxe mobiele telefoons, Vertu, blijft wel actief. Tevens zijn er geruchten dat het bedrijf volgende lente een MVNO wil lanceren. Het besluit van Nokia, dat wereldwijd een marktaandeel van bijna 40 procent heeft, komt voor analisten niet als een verrassing, zo schrijft Reuters. De firma zou gedwongen zijn om zijn wereldwijde strategie aan te passen nu de wereldeconomie in het slop zit. Anderen leken minder goed op het nieuws voorbereid: zo kondigde provider NTT Docomo vorige maand nog aan dat het een nieuwe smartphone van Nokia in het assortiment wilde opnemen. Concurrent Softbank had soortgelijke plannen.

nokia-exits-japan

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters