Nokia wordt gebombardeerd als waardevolste merk van Europa

Het European Brand Institute heeft bekend gemaakt dat Nokia het waardevolste merk is van Europa. Hiermee is dit de eerste Telecom producent die op de eerste plaats staat in deze toch al nieuwe lijst.

Het European Brand Institute in Wenen plakt op het merk Nokia een waarde van 32,3 miljard euro. Het Weense instituut onderzocht drieduizend bedrijven in vierentwintig Europese landen en zestien verschillende sectoren. Nokia is bovendien een uitzondering. Het is een van de weinige bedrijven met slechts één merk in portefeuille. Volgens het Weense instituut bevindt slechts één bedrijf op de drie in de top vijftig zich in die situatie.

Wat opvalt is dat 54procent van de totale waarde van de merkenportefeuilles geconcentreerd zit in vier sectoren. Ruim zestien procent van de topmerken komt uit de financiële sector en ongeveer hetzelfde percentage uit de sector van de consumentengoederen. De telecomsector is goed voor iets meer dan tien procent, de retailsector haalt die score net niet.

sable_martes_zibellina 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via