Nokia's Comes With Music zit iTunes op de hielen in Europa

Uit onderzoek van comScore zou blijken dat Comes With Music in Europa een marktaandeel van 22 procent geniet. De iTunes-winkel van Apple zou een marktaandeel van 28 procent hebben op telefoons.

Volgens een onderzoek van comScore in vijf Europese landen blijkt dat iTunes van Apple een geduchte concurrent heeft. De muziekdienst van Nokia genaamd Comes With Music werd tot nog toe bekritiseerd omdat het niet aan zou slaan in de landen waarin het actief is. Uit het onderzoek zou echter blijken dat in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie de dienst het beter doet dan gedacht. Daar waar iTunes een marktaandeel heeft van rond de 28 procent mag Nokia een marktaandeel genieten van rond de 22 procent. De data is gemeten over een periode van drie maanden en geldt uitsluitend voor muziekdiensten die via de mobiel beluisterd en gedownload worden.

Het succes van Comes With Music zou liggen in het feit dat Nokia op mobieltjes flink aan het adverteren is en Apple zou dat niet doen. Daarnaast heeft Nokia grote sterren aan zich gebonden die de dienst moet promoten en dit allemaal zou aanslaan bij consumenten. Volgens het onderzoek luisteren momenteel 54 miljoen mensen via hun mobiel naar muziek waarvoor ze tevens betalen.

Nokia 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via