NOS doet goede zaken via de gsm in combinatie met de Spelen

De NOS-site over de Olympische Spelen trok vanaf 1 augustus in totaal 2,7 miljoen bezoekers. Samen bekeken deze bezoekers bijna 60 miljoen pagina’s op de site.

Per dag volgden gemiddeld ruim 400.000 mensen de Spelen via internet. De Olympische applicatie van NOS Mobiel trok ruim 23.000 bezoekers. De drukste dag op de NOS-site was 21 augustus, de dag van de finale waterpolo dames, met ruim 518.000 unieke bezoekers. Dat bleek uit de woorden van Roeland Stekelenburg, Hoofd Nieuwe Media van de NOS, tijdens het Immovator Zomercafé op het Mediapark in Hilversum dinsdagmiddag. Stekelenburg bracht de bevindingen over de Olympische site van de NOS.

Naar mobiele video keek per keer de helft korter dan drie minuten, de helft langer dan drie minuten. Stekelenburg: “Ik ben zeer aangenaam verrast door deze cijfers. Het verhoudt zich niet tot het vaste internet, maar je ziet precies gebeuren wat je vijf jaar geleden zag met video over vaste verbindingen. Met een snelle verbinding en handigheid met applicaties kon je video goed bekijken. Zo werkt het ook met de telefoon. Heb je umts met de goede telefoon en ben je een beetje handig dan kun je kijken.”

Een voorbeeld van de consumptie: “We zagen op een zaterdag dat tijdens de voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië de 100 meter hardlopen voor mannen begon. Toen je ineens 500, 600 mensen op mobiel op kanaal 10 komen voor de voetbalwedstrijd omdat ze op Nederland 1 voor tv werden weg geschakeld naar atletiek. Dus ze pakken voor de tv de telefoon om mobiel verder te kijken.”

De komende maand wordt intensief kwalitatief onderzoek gedaan naar de mobiele consumptie. In september komen de resultaten openbaar beschikbaar. De NOS hoopt ook te weten te komen of er mobiele providers waren die de distributie ‘afknepen’. Stekenburg ving daar geluiden over op.

Hier speelt ongeveer dezelfde discussie als met vast internet: “Wij zijn een publieke omroep en voorstander van open mobiel internet. Dus stapten we uit de besloten omgevingen waar de mobiele providers aan willen verdienen. Het is trouwens ook voor hen een goede promotie. Wij adviseren bij de installatie van de applicatie steeds om een flatfee dataabonnement te nemen. Een betere marketing kunnen de mobiele providers zich niet wensen.”

De cijfers van mobiel:

  • 30.000 downloads (totaal 90)
  • 23.000 unieke bezoekers
  • 135.000 bezoeken (6 p.p)
  • ruim 1 miljoen pageviews
  • teletekst meest populair
  • 8500 video gebruikers
  • 21.000 live video streams
  • 9.200 video-on-demand clips
  • 5.600 keer Radio Olympia

NOS-mobiel 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters