Oculus: “Apple computers niet krachtig genoeg voor VR rendering”

Oculus Rift vind de Apple Mac te zwak voor Virtual Reality. Directeur Palmer Luckey reageerde op de vraag of de Oculus Rift binnenkort ook met een Mac zal gaan  werken.

Oculus weigert

Oculus zegt nee tegen Apple
Oculus weigert Apple VR

Directeur Palmer Luckey van Oculus doelt hiermee op de GPU van de Mac-computers. De GPU is de grafische processor die verantwoordelijk is voor het goed en vloeiend kunnen afspelen van video op computers en telefoons. De specificaties van Mac GPU’s zijn simpelweg te laag om goede Virtual Reality content te renderen. Hoewel de Mac juist erg in trek is bij video editors, door zijn snelle werking, lijkt hij voor Virtual Reality dus nog niet geschikt te zijn.

Oculus gaat niet akkoord
Apple VR

Apple VR

Oculus wil wel met alle liefde OS X ondersteunen, maar pas als Apple Virtual Reality gaat door ontwikkelen voor Mac’s. Momenteel is het bedrijf van mening dat de computers van Apple nog niet de goede ervaring kunnen bieden die Oculus voor ogen heeft. Apple is ook lijkt geen plannen te hebben om hun GPU’s in de toekomst sterk te verbeteren. Waar Apple wel mee bezig is, is een “VRKit for developers”. Dit houdt in dat Virtual Reality naar iOS komt, zoals Google dat  ook met Cardboard heeft gedaan voor Android. Apple is wel van plan om deze iOS ervaring uiteindelijk naar OS X te brengen, maar dat kan nog even gaan duren.

Wel geeft Palmer Luckey aan dat het bedrijf Apple-hardware graag wil gaan ondersteunen. ” We love to support Mac”, maar op dit moment is er gewoon geen elke machine op de markt die het aan kan.”

Hieronder het interview met Palmer Luckey.

 

 

Bron: cultofmac.net

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via