Omzet Vodafone Nederland lager door recessie

Vodafone Nederland heeft in het afgelopen kwartaal een omzet gemaakt van 448,7 miljoen euro. Dat is een daling van 3,7 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal van 2012. De daling is te wijten aan de voortdurende recessie, meldt Vodafone.

Omzet Vodafone Nederland lager door recessie Vodafone

Het aantal aansluitingen steeg wel een beetje naar 5,3 miljoen. Dat is 0,4 procent meer dan een jaar geleden. Vodafone meldt dat de recessie zijn weerslag heeft op het uitgavenpatroon van consumenten en zakelijke klanten. Dat verklaart de daling van de omzet.

Het bedrijf meldt dat de nieuwe RED-abonnementen aardig populair zijn onder nieuwe klanten. Meer dan de helft, 55 procent, kiest voor een RED-abonnement, waarbij je bij – op de goedkoopste variant na – onbeperkt kunt bellen en sms’en en waar ook een flink pakket mobiel dataverkeer bij zit.

Vodafone herinnert ook aan de installatie van de eerste AIR-antenne in april. Die antenne biedt zowel 3G- als 4G-verbindingen. De antennes realiseren een hogere snelheid, betere dekking en lager energieverbruik. Vodafone blijft investeren in 3G, omdat de meeste klanten voorlopig een voor dit netwerk geschikt toestel blijven gebruiken. Begin augustus belooft Vodafone meer bekend te maken over de uitrol van het 4G-netwerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iMessage

Waarom iMessage nooit naar Android gaat komen lees verder

Apple Watch 3

WatchOS 4 onthuld: dit is er nieuw in grote update voor Apple Watch lees verder

Apple

Livestream: zo volg je vanavond live Apple’s WWDC 2017 keynote evenement lees verder

Whatsapp

Zo verdient Facebook geld met Whatsapp lees verder

Google I/O 2017

Kijk alle aankondigingen van Google I/O 2017 keynote terug lees verder

Tele2 unlimited

Tele2 overtreft T-Mobile in prijzenoorlog met onbeperkt abonnement lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters