Onderzoek: Consumenten hoeven niet de nieuwste smartphone te hebben

Uit onderzoek van provider Telfort zou blijken dat consumenten niet perse de nieuwste smartphone in huis willen halen. Een oudere generatie smartphone zou ook prima voldoen en als belangrijkste merk wordt Samsung genoemd.

Telfort Smartpakkers

Volgens het onderzoek van Telfort, dat onder 1000 respondenten is gehouden, neemt de meerderheid van de consumenten genoegen met een oudere generatie smartphone. Dit zou met namen met de prijs te maken hebben van het toestel. Ook de nieuwe functionaliteit van een nieuw apparaat weegt vaak niet veel op tegen de functionaliteit van een ouder model omdat de verschillen te klein zouden zijn. Slechts 28% van de ondervraagden vindt het belangrijk het nieuwste model smartphone te hebben en 41% geeft aan hier geen waarde aan te hechten.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Samsung met 40 procent het populairste merk is. Apple staat op nummer twee met 25 procent, aldus het persbericht van Telfort. Bij de keuze voor een smartphone draait het voornamelijk om functionele aspecten zoals batterijduur (91%), schermgrootte (84%) en de snelheid van de smartphone (84%), aldus het onderzoek. Meer dan de helft vindt dat het toestel dat ze op dit moment hebben nog prima functioneert.

Telfort heeft het onderzoek laten uitvoeren omdat het en nieuwe campagne is gestart genaamd Smartpakkers. Hierbij richt de provider zich op toestellen die een generatie ouder zijn en promoot deze actief aan diens consumenten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via