OnePlus schrapte plannen voor smartwatch

OnePlus CEO Pete Lau heeft in een interview bekend gemaakt dat het bedrijf bezig was met een OnePlus smartwatch, maar uiteindelijk toch het product besloot te schrappen.

OnePlusOnePlus smartwatch

OnePlus gaat over twee weken de OnePlus 3 aankondigen, de opvolger van de populaire OnePlus 2. Het bedrijf werd in een klap een bekende speler op de smartphonemarkt dankzij de introductie van de OnePlus One, een voor die tijd spotgoedkope smartphone met desondanks toch indrukwekkende specificaties. Uit een recent interview dat The Wall Street Journal echter recent met OnePlus CEO Pete Lau hield blijkt dat het bedrijf ook een andere markt wilde opschudden: wearables.

Smartwatch

In 2014 lekten er sketches van een onbekende OnePlus smartwatch, inclusief een screenshot van een webpagina die suggereerde dat OnePlus binnenkort een eigen smartwatch aan zou gaan kondigen. Daar is nooit wat van gekomen waardoor al snel geconcludeerd werd dat de lek nep zou zijn, maar nu blijkt dus dat het bedrijf wel degelijk met een smartwatch is bezig geweest. Volgens het artikel heeft OnePlus een smartwatch ontwikkeld maar op het laatste moment besloten om het toch te schrappen. Daar had de CEO van het bedrijf goede redenen voor: “We waren klaar met het ontwerp, maar toch besloten we ermee te stoppen. We moeten namelijk gefocust blijven, de Chinese smartphonemarkt is een harde omgeving en ik zal alles doen om te overleven.” Verder zijn de details schaars en is het dus onduidelijk wat voor smartwatch het precies zou zijn geweest.

OnePlus Smartwatch

Verzadigde markt

Het lijkt achteraf gezien een wijze keuze te zijn geweest. Er worden op dit moment relatief weinig smartwatches verkocht en grote bedrijven lijken terughoudend te zijn met het uitbrengen van nieuwe modellen. Bovendien heeft OnePlus niet de financiële kracht die andere Chinese merken zoals Huawei en Xiaomi wel hebben, wat het penetreren van een schijnbaar verzadigde markt nog lastiger zou maken. Met de OnePlus One kon het bedrijf opvallen dankzij het unieke prijspunt, maar gezien smartwatches vaak al relatief goedkoop zijn zal dat nu niet mogelijk zijn geweest.

Bron: WSJ

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via