Online consument neem liefst Sim Only-abonnement bij Simyo

Consumenten sluiten online het liefste een Sim Only-abonnement af bij Simyo. Ook de websites van Vodafone en T-Mobile functioneren goed. De grootste groep online consumenten geeft alleen de voorkeur aan Simyo.

Simyo is online de populairste Sim Only-provider, daarna volgen T-Mobile en Vodafone

Dit blijkt uit onderzoek van WUA, dat onderzoek doet naar het rendement van websites. In totaal deden er tweehonderdconsumenten mee aan het WUA-onderzoek. De enige opdracht die ze kregen was dat ze zich online moesten oriënteren op het vinden van een Sim Only-abonnement.

De deelnemers waren vrij in hun keuze om hun zoekmethode en voorkeuren te bepalen. Elke deelnemer beoordeelde vijf websites, waarmee er dus duizend beoordelingen in het onderzoek van WUA zijn meegenomen. De uiteindelijke ranking is gebaseerd op het Web Performance-model van WUA.

Simyo, Vodafone en T-Mobile scoorde evenveel punten in dit model: 62. Het voorkeurspercentage van Simyo is met achttien procent alleen een stuk hoger dan de tien procent die zowel Vodafone als T-Mobile scoorde. Ook is Simyo qua conversie een stuk verder dan de concurrentie.

45 procent van de bezoekers zou een abonnement bij Simyo afsluiten. Dit is heel wat meer dan de 24 en negentien procent van T-Mobile en Vodafone.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via