Online GSM verkoop even groot als in de winkel

Meer en meer mensen kopen hun mobiele telefoon via het internet in plaats van de echte winkels. Het aantal telefoons dat via internet wordt verkocht ligt rond de 43% en deze trend zal zich verder ontwikkelen.

Van degenen die in de afgelopen 12 maanden een mobiel abonnement afsloten of een prepaid mobieltje aanschaften, deed 43 procent dat via een winkel en 42,1 procent via internet aldus Telecompaper.

“De verschuiving naar internet gaat snel momenteel. Voor abonnementen is internet al favoriet bij het afsluiten ervan”, zegt Wilma Bekx manager Research bij Telecompaper. Overigens komen de data uit 630 online interviews onder kopers in de afgelopen twaalf maanden, dus dat kan een vertekend beeld opleveren van het gewicht van internet.

Ze verschaft op verzoek wat cijfers over postpaid (abonnement) en prepaid verschillen:

  • Abonnement: 45,5 procent via internet; 38,7 procent via een winkel;
  • Prepaid: 46,4 procent via een winkel, 30,1 procent via internet

Van degenen die zich informeren via winkels kiest 71,5 procent voor een winkel van de netwerkaanbieders Hi en Telfort (KPN), Vodafone, Orange en/of T-Mobile, terwijl bijna 52 procent (ook) de winkels van tussenpersonen bezoekt, dat wil zeggen een Phone House, T for Telecom, Belcompany etc. Van degenen die via internet zich informeren kiest ruim 55 procent voor de website van een netwerkaanbieder, ruim 23 procent kiest een website van een tussenpersoon.

Maar als het om aankopen gaat, hebben de netwerkaanbieders het voordeel. Slechts 5,3 procent verloopt via de websites van tussenpersonen en van de winkelaars meldt ruim 27 procent zich aan de toonbank van de onafhankelijken.

onlineshoppen

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via