Ook de Pre helpt Palm niet uit de rode cijfers

In een financieel rapport heeft Palm bekendgemaakt dat het bedrijf in het eerste kwart van het fiscale jaar van 2010 een verlies van 164,5 miljoen dollar heeft geleden. Wel werden er 823.000 smartphones verkocht. De Palm Pre zou hierin het grootste aandeel hebben. Desondanks kon ook het nieuwe vlaggenschip van Palm het bedrijf niet uit de rode cijfers helpen.

PalmLogo

Palm heeft voor het achtste kwartaal op rij verlies geleden, zo maakte het bedrijf bekend. De gegevens gaan over het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2010, dat eindigde op 28 augustus van dit jaar. Het verlies kwam uit op 164,5 miljoen dollar. Palm introduceerde recent de Pre-telefoon, die het nieuwe paradepaardje voor het noodlijdende bedrijf moest worden. Maar hoewel er 823.000 smartphones verkocht werden, blijft Palm in de rode cijfers.

Desondanks is het resultaat beter dan wat analisten hadden voorspeld. Het uiteindelijke verlies kwam uit op 10 cent per aandeel, waar een verlies van 25 cent voorspeld was. Ook de smartphoneverkoop nam in aantallen toe. Er werd maar liefst 134% meer verkocht ten opzichte van het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2009.

Volgens Palm is het resultaat mede te danken aan de timing waarmee de Pre in de markt gezet is. Er wordt verwacht dat de omzet in het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2010 toeneemt. Ook de release van de Pixi moet bijdragen aan een positiever bedrijfsresultaat. Palm’s CEO John Rubenstein maakte verder bekend dat het bedrijf door zal gaan met het uitbrengen van telefoons die op Palm’s eigen WebOS werken. Hiermee komt voor de producent Windows Mobile te vervallen aangezien het zich alleen nog op haar eigen OS wil gaan richten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via