Ook KPN komt met iPhone-navigatie voor haar klanten

KPN heeft een applicatie gemaakt genaamd KPN OpWeg dat bedoeld is voor de iPhone. De applicatie dient wel een internetverbinding te hebben en daarnaast dient er ook een maandbedrag voor betaald te worden.

KPN OpWeg

De applicatie van KPN is alleen bedoeld voor klanten van de telco en moet een alternatief bieden voor de T-Mobile Navigatie die gratis is voor diens klanten. Daar waar T-Mobile een offline applicatie beschikbaar heeft gesteld van Nederland in samenwerking met Navigon, lijkt KPN een andere weg ingeslagen te hebben. Volgens iPhonelcub is KPN OpWeg namelijk alleen de eerste 7 dagen gratis en hierna dient er 3,50 euro per maand voor te worden betaald. Hiervoor krijg je dan een standaard abonnement en voor 5 euro per maand krijg je KPN OpWeg Premium.

Bij de normale variant krijgt men de beschikking over onderanderen rijstrookassistentie, flitspalen, waarschuwingen bij overtreding van de maximale snelheid en verkeersinformatie. Bij de premium variant zit Europa er gratis bij dat tevens gesproken is, rijstrookassistent, weergave van alle flitspalen en de afstand tot de palen en een waarschuwing bij de maximale snelheid.

Opvallend is dat de applicatie een internetverbinding via 3G nodig heeft om te kunnen navigeren. Bij KPN OpWeg is het internetverbruik geen onderdeel van de abonnementsprijs. Het internetverbruik wordt hierdoor apart verrekend waardoor het dus van je databundel afgehaald zal worden. Hiermee lijkt KPN een nieuwe dienst geïntroduceerd te hebben die gebruikers aanmoedigt om data te verbruiken. OpWeg gebruikt echter volgens KPN een beperkte aantal MB’s. Zo verbruik je voor een route van 200 km gemiddeld 0,04 MB, aldus de telco.

KPN OpWeg

 

KPN OpWeg

 

KPN OpWeg

 

Bron: iPhoneclub

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. robert -

    Positief. Omdat KPN inziet dat ze zelf meer content moeten leveren. Een ander businessmodel. En apps is zo een methode. Alleen op nav diensten heb je nu veel concurrentie. Op welk manier ze zich willen onderscheiden vraag ik mij af.
    1. maak het goedkoper want 40 euro voor nederland is teveel
    2. Als consument moet je per direct en per maand kunnen aangeven of je buitenland wilt
    3 roaming moet dan wel goedkoper als je de app gebruikt

  2. Hans -

    De prijverhoging van de abonnementen was zeker nog niet voldoende. Ze voeren al jaren het beleid van aanmoediging om van alles en vooral veel te gebruiken om je daarna te laten bloeden met belachelijk hoge prijzen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via