Ook Microsoft lanceert anti-iPhone-campagne

Waar Verizon onlangs al een campagne lanceerde om de minpunten van de iPhone uit te lichten, gaat Microsoft nu de minpunten van de Apple App Store aan de kaak stellen. Het doel is om de eigen Windows Marketplace te promoten.

Windows Marketplace logo

Omdat de iPhone een populair product is, is het altijd al een mikpunt geweest voor de concurrentie. Onlangs startte de Amerikaanse telecomprovider Verizon Wireless met een campagne welke zich focuste op de minpunten van de iPhone. Het doel hierbij was om de onlangs aangekondigde Motorola Droid in de schijnwerpers te zetten. Microsoft doet nu hetzelfde door de Apple App Store negatief proberen uit te lichten. Hiermee wil Microsoft de eigen Windows Mobile Marketplace aanprijzen.

Doordat de Marketplace lang niet zoveel applicaties heeft als de Apple App Store focust Microsoft zich op iets anders. Het bedrijf stelt dat het door een zeer strenge selectieprocedure alleen nuttige applicaties toelaat in de applicatiewinkel. Hiermee zouden zinloze applicaties zoals een programma wat een snor op iemands gelaat plakt niet toegestaan worden door het Windows Mobile team. Alhoewel Apple niet bij naam genoemd wordt lijkt Microsoft te willen ageren tegen de loze applicaties die de Apple App Store rijk is. De vraag is of dit aanslaat bij het publiek. Apple heeft de afgelopen tijd veel kritiek gekregen op de strenge selectieprocedure. De lichtere toetsing die Google en Palm hanteren kan op meer goedkeuring van de consument rekenen.

Bron: Mod My I

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Hans -

    Een paar jaar geleden was het Microsoft zelf nog die beweerde Symbian binnen enkele jaren voorbij te zullen streven. De iPhone is inderdaad grappig, wordt hoofdzakelijk gekocht door mensen die voorheen niet eens wisten dat ze al een smartphone hadden, en door mensen die er meer verstand van hebben, als hebbeding. Kan ik helemaal inkomen. Waar Microsoft voorheen nog werd verweten alles te willen dicteren, is Apple helaas nog een graadje erger, ook qua arrogantie. We kennen allemaal de uitdrukking: hoe hoger het voetstuk, des te harder kun je vallen. Toch lijkt het mij voor een bedrijf als Microsoft niet echt verstandig om zich ten koste van…… te willen profileren. Jezelf verkopen door anderen slechter voor te stellen is over het algemeen nooit een groot succes.

  2. Dawz -

    Apple en iPhone wordt ook gewoon zwaar over gewaardeerd. Het is een mooi toestelletje (ik heb de 3GS) en de AppStore is wel grappig maar uiteindelijk blijft het daar wel bij, wel grappig zeker met die batterijduur. Met navigon aan bijv. gaat de batterij hooguit dus echt op zijn max twee uur mee. Mijn 8800 arte is nog altijd fijner. 🙂

  3. josj -

    Grappig dat ze een verouderd toestel als de Omnia gebruiken in het spotje… (boehoe, ik heb zelf ook een i900…)

    Het idee staat me nog steeds niet aan, maar ik moest er wel om lachen :X

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via