Opera: “iOS-advertenties leveren het meeste op”

Uit onderzoek van Opera blijkt dat advertenties het best op het iOS-platform renderen. Ads op het Android-platform zouden minder opbrengen dan op het BlackBerry OS.

Opera onderzoekt elk kwartaal naar de status van het mobiele advertentielandschap. In het derde kwartaal is wederom duidelijk geworden dat iOS het meest lucratief is voor adverteerders. Volgens de gegevens van Opera blijkt dat de gemiddelde eCPM op iOS 1.64 dollar is. Dit staat in schril contrast met Android dat slechts een eCPM van 0.88 weet te behalen. BlackBerry doet het wel wat beter met een gemiddelde van 1.06 eCPM. Aan de onderkant vinden we Symbian met een eCPM van 0.37.

Opera baseert deze cijfers op haar eigen apps die het op verschillende platformen heeft uitgerold. In totaal behalen alle mobiele producten van Opera ongeveer 40 miljard impressies per maand op 10.000 verschillende websites en applicaties. Wel is opvallend dat Android voor een kwart van al het verkeerd verantwoordelijk is, maar dat het slechts 17 procent van de inkomsten vertegenwoordigd. Apple’s iOS weet met 46 procent van het verkeer bij mobile de kroon te spannen.

De Apple iPad is het meest interessante platform voor Opera omdat daar het meeste geld wordt verdient. De gemiddelde eCPM ligt daar rond de 4.42 in dollars. De iPhone moet het doen met 1.48 eCPM. Het meeste geld wordt wel verdient met mobiele apps waarin advertenties zijn verwerkt, dit in plaats van websites.

State of Mobile Advertising Q3 2012

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via